En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Frïday - 24 mars 2008 17:28

Jag har hittat en volontärtjänst jag vill göra nu. Den kommer vara nere i Afrika i sådanna fall.


Börjar med att flytta till Danmark för att plugga och jobba i 6 månader, sedan ner till Afrika i 6 månader, bo och jobba där nere. För att sedan flytta tillbaka till Danmark i två månader, för utvärdering och projekt. Totalt 14 månader. Så nu gäller de bara att spara en massa pengar. Sponsring mottages. Så när jag vet att jag kan åka så ska jag söka bidrag från diverse organisationer och söka sponsringar. Och kolla upp saker inför flytt och sådanna saker.. De kan man börja kika på snart så man slipper de sedan.


Ska på ett infomöte på lördag, så då får vi se hur de går. Hihi.. Har jag tur och lyckas få ihop pengar snabbt så drar jag redan i augusti, men vi lär se vad som händer.


De betyder att om jag åker i november 2008 så blir jag borta hela 2009, och kommer hem i början av 2010. De har varit jätteroligt.. Någon annan som ska med?

Av Frïday - 24 mars 2008 12:11

Benny Hill låten gör livet lite roligare.. Kim visade mig denna i torsdags, och jag tycker den är helt hysteriskt rolig. De är en räka på ett rullband. Hur kommer man ens på den idéen? Hur som helst är de skitrolig.. kolla speciellt in benen, den springer verkligen som en häst!


Helt galet, mycket nöje

Av Frïday - 24 mars 2008 11:39

Häromdagen hörde jag ordet rumsoptimist för första gången och insåg att jag är nog med en sådan. De går till så att man tror att man har mer plats än vad man har, vilket resulterar i man slår i sig i bord, stolar, snubblar över vovvens vattenskål, går in i väggar. Och nej detta är inte fel på avståndsbedömningen, eller lite kanske, egentligen.. Men de är bara när jag är hemma som jag gör sådant. Är de för att min kropp har växt de senaste 20åren, men inte min lägenhet? Där jag som liten behövde ta 3 steg, behöver jag nu ta ett.. Så är de egentligen muskelminnet som ställer till de för mig?


Jag skyller på de, att min rumsoptimism kommer som ett mén från barndomens glada och småfotade dagar..

Av Frïday - 24 mars 2008 10:58

Hmm, jag funderade på de där med lunarstorm idag. Personligen har jag sagt upp mitt konto efter många år som medlem. Var medlem där mellan 2001 - 2007, men de tre senaste åren var jag knappt inne alls.


Jag känner många i min ålder som avslutade sina Lunarstorm konton efter en lång tid. Och jag tvivlar starkt på att de var grupptrycket. Utan mer att de är en över reklamatiserad sida. De är ju reklam överallt, de blir sponsrade av typ alla. Och inte nog med de, så ska man betala en massa pengar för att få tillgång till bättre saker. Jag kan säga att jag aldrig någonsin betalade för pro. Såg helt enkelt inte meningen med de. 


Säkerheten på den sidan sägs vara den bästa. Och de är la inte så konstigt med tanke på hur mycket pengar de drar in varje år. Men ändå är den ju inte bra, om man säger så. För då vill man ju inte veta vad de händer för massa dumt på de andra sidorna, som har en lägre säkerhet samt är kostnadsfria.


Fast om de kommer att bli totalt okul om vi kommer att ha världens bästa säkerhet med tror jag. Vågar folk då vara på nätet alls?

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards