En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under juni 2007

Av Frïday - 30 juni 2007 10:03

Alltså jag kunde inte sluta skratta. Det var så kul. Tänk dig 100 finska män (Friday, de är en massa karlar de) Som gör en körversion av "Hardrock Halleluja! Alltså de är så kul! (Friday har rätt, de är verkligen askul. Och en massa stämmor har dom) Sedan är de en massa små barn som försöker se metal ut (de misslyckas då dom ser för oskyldiga ut)


Men de bästa är ju när Mr Lordi själv kommer in och börjar sjönga. HAHA. Detta borde ni se. Om ni redan sett den är de måste att se den igen. Och plötsligt sjunger dom på finska. (Friday fattar inte ett jota av finska. Mer än fula ord och räkna till tre!)


Mycket nöje!!


http://www.youtube.com/watch?v=M2roPaSJdk0

Av Frïday - 29 juni 2007 18:34

You Are 24% Sociopath

 

 From time to time, you may be a bit troubled and a bit too charming for your own good.
It's likely that you're not a sociopath... just quite smart and a bit out of the mainstream!



Jag är charmig, och jag är bäst! (Friday, de va ju helt knasiga frågor. Vad har frågan "You are almost always bored"  med detta att göra?? Jaja, Amerikanare dom är som dom är. Men dom gör ändå roliga tester)


Men jag är bara Quite smart.. de är bra.. Annars kanske man blir nörd! (Friday, finns ingen chans, du är för cool!)

------------------------------------

  • Dagens bästa kommentar från en tant på jobbet till mig: "Frida, de heter min mormor.." *tyst en stund, tittar sedan upp på mig och utbrister* "Mormor, jag visste inte att du var här.

(Det skall tilläggas att tanten är 96år gammal *skratt*)

Av Frïday - 29 juni 2007 18:20

You Are Silly Panties

 


You're a goofy, fun loving girl who is always smiling.
You like your panties to be a silly secret - even if only you know.
Men feel instantly relaxed around you, with a little instant chemistry too.
Even though you're a goofball, you can be sexy when you want to.



De är lite läskigt ibland, hur väl dessa testerna stämmer. (Friday de är säkert en av dina vänner som smyg gör dom precis innan du gör dom!)  Fast ibland inte (Friday, de är nå någon annan nöt gör dom. Nejnej jag skall inte nämna namn *helgon*)


Jo men de finns mycket roliga trosor, och folk säger att jag är kul (Nej de är bara du som tycker att du är rolig.) Men iaf..

Av Frïday - 28 juni 2007 23:16

(Friday skall härmed visa hur "bra" hennes "tyska"/svyska är, genom att skriva ett brev till hennes tyska vän Thea (från Tyskland, Hamburg, even.)


Hallo Thea.

Ich bin gut zuhute. Aber ich habst bin am das gejobbschen morgen zu aben. Willst Du mit mir geträfft morgen? Aber ich kannst nicht gehitten der gebåtchenterminalen. Aber ich bin zuende am gejobbchen 15.00


Ich gehoppt das ich will nicht im das gulli gefallt. Das sehr ecklisch will bist. Gefallt Du in das gulli mansmal? Ich gehoppf das nicht.


Meine schlafen bedt sint tom. So ich will im da geschslafe in eine minut. Morgen ich will wurst kauf. Aber ich will nicht gegen in das gekäft. Ich will kauf wurst zu die internät. Habt Du eine pferd zuhause?


Ich hast gesetten das tiffi.. Tiffi.. das flamingo.


Aber neu sint meine strumpfe.. Geschleft gut. Auf Wiedersehen :)

 Deine Fräuleine Qualle

Av Frïday - 28 juni 2007 11:34

Urskuggans djup föds en sorg. Svart, och oigenomtränglig. Sorgen kan virra omkring i flera år i en mörk skog. Men ibland faller ljuset in i en lite glänta. Ibland måste sorgen leta lite. I den gläntan fann sorgen en gråsparv. Som alldeles ensam satt där och åt. Men den så ut att må bra. Sorgen satt sig ner, tittade på gråsparven.


Sorgen blev rädd. Vad skulle han bli om han inte var sorg längre? Skulle han bara försvinna? Skulla han bara sväva ut i tomma intet? Men så tittade han på gråsparven igen. Och såg nu inte bara en gråsparv utan även en liten kanin. Han snurrade runt, runt runt.


Han såg för första gången de gröna bladen på träden, blommorna, alla fåglarna. Han såg havet som brusade, bäckar som porlade. Han såg höga berg. Han såg en ljus värld. Sorgen drog fram till bäcken, han tittade ner, han såg.


Allt skulle bli bra. Inget fattades honom. Nu kunde sorgen se. När han var redo så såg han. Han såg sin utväg. Utvägen var ljuset. Ljuset vi ger till varandra. Ljuset är kärlek. Inte bara mellan den som man är kär i och en själv. Utan riktig ärlig och uppriktig kärlek. Tänk va en liten gråsparv kan göra. Bara han har en gråsparvstittare...

Av Frïday - 27 juni 2007 11:34

För ett tag sedan sprang jag på denna bilden (Friday vet att de är en snubbe som heter Max Andersson som har ritat den.) och så fnissade jag en hel del.


Men jag tror de stämmer, de där med korna alltså. Men jag är fortfarande inte klar vilka datum som dom är ute och knatar och förvandlar folk.  (Friday varför tänker du ens på sådant?) Men jag tror iaf att de är Julafton alternativt nyår och Midsommar.


Undra hur länge en midnattsko lever? (vissentligt att veta Friday, väldigt viktigt.) Undra om dom går i ide under tiden när dom inte förvandlar folk. Eller om dom kanske stängs in i ett forskningslabb där deras krafter fylls på. (Friday de tror jag, jag tror att jul eller nyår och midsommar är deras permissions dag då dom får vara ute skutta, dansa, och utöva människoförvandling)


Hmm man kan undra vilken årsmodell som smakar godast! (Friday om vi äter smör så gör ju de oss till kannebaler? Eller?) Men detta ger mig iaf en stor avsky för kor. Att varje gång jag ser en ko så inser jag att hon laddar bara upp sina krafter! (Friday, de va inte midsommar för så länge sedan, så håll dig borta från smöret. Inte bara förpestar du dig, utan även mig!)


Dagens råd till mig själv: Jag tror jag skall börja äta mjölkfritt smör från och med nu.


  • (Fast Friday, de hade varit coolt att ha en egen midnattsko så man kunde förvandla alla dom man inte tyckte om. Tänk om deras krafter smittar av sig på dig *hihi*)
Av Frïday - 26 juni 2007 16:16

Första dagen på jobbet idag. Det var roligare än jag trodde. Iof går jag bara bredvid nu fram till på fredag, men ändå. (Friday, du gör inte så mycket mer än ser förvirrad ut!) Men matat någon har jag inte gjort. Men jag har klätt på folk, av folk, hjälpt dom till matsalen, pratat med dom. Ja, lite sådanna saker (Friday is the shit)



Av Frïday - 25 juni 2007 20:53

Ögonen.. Vad säger dom? Jo en hel del? Men säger ögonen verkligen så mycket om man inte ser resten av ansikts uttrycken, egentligen?

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards