En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Frïday - 6 mars 2008 22:59

Nu kommer jag att återkomma lite till morötter, för er som missat detta heta ämne så går de att läsa om de under fliken "grönsakslådan"


Andra saker som man kan göra med morötter är ju självklart att man kan pulverisera dom, så kan man använda de som;


  • Strössel
  • Panering på fisk
  • Flampulver
  • Puder

Haha, om man nu vill använda morötter som smink dvs =)

Morötter är väl egentligen ganska så underskattade om man kan fråga mig. För andra saker man kan göra med morötter förutom att äta dom är ju att mixa dom tillsammans med lite vatten och lite sådan där gegga ni vet som får saker och ting att hålla ihop, och nej jag tänker inte på lim, FÖRTJOCKNINGSMEDEL, haha så heter de. Så kan man göra färg, så med hjälp av denna veganaccepterade färgen så kan man måla dalahästar.


Sedan kan man skiva morötter och ha i vatten istället för gurka, eller lägga småbitar i iskuberna och hävda att de är isskulpturer ^^


Morots skulpturer kanske vore något? Hmm.. jadu.. vi har visserligen en massa morötter i köket, och om jag kommer på någon figur som jag kan skapa av en morot så lovar jag att jag kommer att lägga upp en bild.

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards