En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under april 2008

Av Frïday - 30 april 2008 15:27

Sitter på ett tåg. Första gången jag bloggar från ett tåg, och hittentills går de ganska så bra. Ska ju till Jönköping, så funderar på hur länge Tarzan ( min dator ) har bestämt sig för att batteriet ska funka. Har åkt 1/4 del av vägen, har 73% kvar, då kan jag roa mig med detta en stund till iaf =)



Av Frïday - 29 april 2008 23:45

Helt knasigt egentligen, klockan är 23.45 och de är 17 grader varmt ute. De är april. Vart är världen påväg?



Av Frïday - 29 april 2008 07:42

De är egentligen ganska galet. Jag får en insikt att vi lever i överflöd. Nu ska jag inte dra fram pekpinnen och hutta den åt olika  håll. Nej jag ska kolla närmre på överflöd än så. Kläder tillexempel. Alla ni som känner mig vet att jag har massor utav den varan.


Frågan är varför. Varför behöver jag så mycket kläder? Svaret är enkelt.

  • De behöver jag inte. Men vårt samhälle vill få oss att tro att ju mer sällan du använder ett specifikt plagg, och ju oftare du byter kläder, ju bättre är du. Jag vet inte hur många par jeans jag har, och jag vågar verkligen inte räkna hur många par skor jag har. De är då de blir så påtagligt för mig, hur jag lever mitt liv. När man ser människor på stan som har de mycket mindre.

Jag skulle kunna ge av de materiella. Jag tror dock de krävs mer än de materiella för att få de som har de så mycket mindre att känna sig som en av "oss."


Om vi inte ska ge av de materiella, vad ska vi då ge av?

  • Kärlek
  • Respekt
  • Empati
  • Livet
  • En andra chans
  • Vänliga ord
  • Leenden

Man behöver inte vara materiellt rik för att hjälpa.

Av Frïday - 28 april 2008 19:56

Jag har förut skrivit om världens vackraste Nina, hon som spelar harpa med ängeln Gabriel och har molnbollskrig i himlen. Just den Nina ska jag prata om nu med.


Nu kommer tårarna tillbaka. Idag är de hennes dag. Idag skulle de varit hennes dag. Hennes 21års dag. Den hon skulle fira med vännerna, släkten och framförallt familjen..


1987-04-28 / 2007-06-20

Av Frïday - 28 april 2008 18:15

Nästa tatueringstid är nu inbokad. De kommer bli väldans gött. Och jag hinner göra den innan den galna juni månaden.


19 maj       - Tatuering

4 - 8 juni   - Sweden Rock Festival (SRF)

8-15 juni   - Taizé, Frankrike

17-25 juni - Polen/Tyskland


Köpte även en ny tatueringstidning idag.. Lite roligt sådanna där.. Frågan är om man kommer sluta efter tre stycken, eller om de kommer bli en till?

Av Frïday - 26 april 2008 08:02

Osäkra moln.

De smyger sig fram som sommarregn.

Dock är de stilla.

Regnar inte...

än

Av Frïday - 25 april 2008 22:47

Bli stilla, låt tystnaden föra dig nära
Närvaron finns där, en kraft som vill bära
Ja, öppna det rum som står låst djup inom dig
Barnet som bor där och stumt skriker "Hör mig!"
Du är en bön. Gud är din bön


Låt oron få sjunka som stenar mot botten
Hela ditt liv är ett samtal med honom
som bär universum och bor i ditt hjärta
Han delar ditt liv, både glädjen och smärtan
Du är en bön. Gud är din bön


Bli stilla, låt tystnaden föra dig nära
Närvaron finns där, en kraft som vill bära
Ja, våga den tillit som bor djupt inom dig
Lyssna till rösten som kallar dig "Följ mig!
Du är en bön. Jag är din bön."


Text och musik: Ingmar Johansson (psalm 762)

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards