En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Frïday - 11 mars 2008 21:19

Hade de inte varit tufft om man hade haft en tröja som bytte färg efter ens humör. Men färgen hade givetvis blivit i en nyans som passar än hår och hy.


Fast jag hade nog hellre velat ha en prinsessklänning =)

*Magiskt mode*

Av Frïday - 11 mars 2008 13:10

Jag cyklade till jobbet idag. Men vad som mest förvånadsvärt var, de var inte de faktumet att jag faktiskt cyklade, utan att cykeln var olåst. Helt galet, jag har inte använd cykeln på 4 månder, och den stod kvar! Olåst! På gården! Helt otroligt. Jag kan bara säga att jag är yttersttacksam. Tror de är första gången i Göteborgs historia..


Min senaste cykel hade tre lås, men den stal dom. Den som var mycket skruttigare till råga på allt. Men denna som är ny och fin lät dom bli. Viva la värld!!

Av Frïday - 11 mars 2008 10:22

Sådan här kärlek ska de vara.. haha se föregående inlägg.. Jag vill med att folk ska skriva kärlekssånger till mig.. ^^

Av Frïday - 11 mars 2008 09:51

Jag skulle vilja kunna trolla. Alltså inte sådär trolla bort saker eller med kort eller så. Jag skulle vilja ha min egna trollstav, som kan få saker att sväva, försvinna, skicka elaka förhäxningar. Där jag kan svänga med staven och säga tjusiga latinska ord. Lite sådär Harry Potter över de. Fast utan alla Harry Potter karaktärerna.


Fast jag sattsar på en annan sorts magi istället. Kärlek. De är la en härlig magi om något. Om man t.ex, introduserar två personer för varandra, som blir tillsammans och får kids och sådant, så känner man ju sig delaktig. Att de var "tack vare mig." Men egentligen hade de inte varit omöjligt för dem att träffas i varje fall.


Nu när jag går runt och är okär så känns iof kärleken ganska så avlägsen. Jag ser folk som pussar på varandra, och tänker "de tycker väl om varandra." Jag har inte de bekymmret att om alla andra är nykära så blir jag olycklig. Jag blir mer glad, och står snällt och tror att då BORDE de vara min tur snart. Haha men de har inte hänt än. Tror att jag kanske ska ta en lite mer aktivroll i dejtandet i sådanna fall.


Fast något som alla ogillar är väl alla par som är sådär äckligt söta och puttinuttiga mot varandra för länge! Okej du är nykär, kalas, underbart. Men slit läpparna från prinsen/prinsessan ibland och uppför er som folk *skratt* Att vara tredje hjulet är aldrig kul. Men vilken tur att mina vänner inte är nykära då.


Jag hade iof velat vara med i en sådan dära Askungen - historia. För de händer alltid så långt bort tycker jag. Sagor som känns för påhittade á la prinsessor. Men visst händer de ibland. Jag vill med leva sagolivet. Haha..


Fridens liljor

Av Frïday - 11 mars 2008 08:53

Jag och syrran såg en kille i stan med detta trycket. Haha de är ju hur coolt som helst.


Hittade en rolig sida igår där man kan beställa massa roliga tröjor i en massa olika färger och storlekar. Dom hade upp till XXL.


Denna mumin-tröja kanske vore någonting? Jaja, jag kommer nog beställa en iaf. Fast då vill jag har en lightpink. Haha för den tyckte jag mest om. Eller en grön.


Mumin - Latin for fat alblino rules!

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards