En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under november 2007

Av Frïday - 30 november 2007 20:33

Volbeat spelning idag =) wiiiie

Stockholm i morgon =) wiiiie

Tallin på söndag =) wiiiie

Av Frïday - 29 november 2007 23:34

"As long as i fall, I dont hit the ground,

As long as i fall, I'm safe and sound

I dont need your face,

no blame or disgrace, no music to change it all. 


As long as I fall, I dont hit the ground,

As long as I fall, I'm safe and sound

As long as I fly, I sure can not die

I dont need you here, to call as long as i fall. "

(As long as i fall - Helloween)


Är de inte så ibland? Bland vänner och människor som man älskar. Att de gör så ont. Att man inte orkar vara kvar? Att man kommer till en punkt där de inte känns som de kan göra mer ont. Att man bara faller. Faller och faller och faller. Tills man slår i marken. Ont gör de. De måste vara den jobbigaste känslan. Att bli sviken av den man älskar. Av människor i sin närhet. Men att förlåta, de tror jag är den lätta delen. Acceptera och sedan finna tillit till personen ifråga igen, de är nog destosvårare. Jag har inte svårt att förlåta, jag ser mig inte själv som en långsökt människa. Men jag kräver respekt och en ursäkt.


Och hur skall man få den? Möta personen öga mot öga? Nej de tror jag inte är de ända sanna. Att ta emot ursäkten på de viset är inte de jag vill i första hand. Utan ursäkten behöver inte vara ord. Kanske är de jag som inte vill ha något att göra med denna människa längre. Och denna accepterar och respekterar detta, och håller sig undan. Jag har förlåtit, kanske vet personen inte de, men jag vet i mitt hjärta. Men jag skulle aldrig vilja ha en förklaring eller en personlig ursäkt.


De som tagit tid att förlåta, och lägga bakom sig. Skulle plötsligt rivas upp. Och varför skulle jag vilja älta de igen? Må dåligt igen? Nu faller jag inte längre, Gud tog emot mig i sina armar. Nu ser jag mig som lycklig. Finns ingen som jag håller något ont om. (Om de ens är en mening vet jag inte, men nu blev de en. Haha, dum Friday.) Jag har vänner som jag älskar och håller av. Jag har råd att resa, vara med min familj, jobba, och finnas. Visst skulle jag vilja träffa någon och vara ännu lyckligare. Men nu vill jag bara leva och glänsa i allt de som jag har.


Kan Jesus förlåta all världens synd, så borde väl vi kunna förlåta EN person som gjort oss orätt? "Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt" De heter de ju inte av en slump. Och förövrigt tror jag inte på slumpen"

Av Frïday - 29 november 2007 22:54

Här kommer lite engelska filmfraser. Ganska så alldagliga. Men hur skulle en man från Asien säga dom? Men lite inlevelse, och asiatiskt uttal på de så kan du nog lösa de. Mycket nöje!


Snabbkurs i asiatisk engelska.....

1)That's not right - Sum Ting Wong
2) Are you harboring a fugitive? - Hu Yu Hai Ding
3) See me ASAP - Kum Hia Nao


4) Stupid Man - Dum Fuk
5) Small Horse - Tai Ni Po Ni
6) Did you go to the beach? - Wai Yu So Tan


7) I bumped into a coffee table - Ai Bang Mai Fa Kin Ni
8) I think you need a face lift - Chin Tu Fat
9) It's very dark in here - Wao So Dim


10) I thought you were on a diet - Wai Yu Mun Ching
11) This is a tow away zone - No Pah King
12) Our meeting is scheduled for next week - Wai Yu Kum Nao


13) Staying out of sight - Lei Ying Lo
14) He's cleaning his automobile - Wa Shing Ka
15) Your body odor is offensive - Yu Stin Ki Pu


16) Great - Fa Kin Su Pah

Av Frïday - 28 november 2007 18:24

"Himlen är oskyldigt blå
Som ögon när barnen är små
Att regndroppar faller som tårarna gör
Det rår inte stjärnorna för
Älskling jag vet hur det känns
När broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Är himlen så oskyldigt blå"


Text; Kenneth Gärdestad

Musik; Ted Gärdestad


Så otroligt vackert! Nina, tänker på dig!

Av Frïday - 28 november 2007 01:53

Jag hittade denna på Emmas sida, och tyckte den var lite kul. Så nu skall vi se, är jag bortskämd?


Jag har en :
[x] Mamma
[x] Pappa
[ ] Styvmamma
[ ] Styvpappa
[ ] Styvsyskon
[x] bror
[x] Syster
[ ] Brorson
[ ] Systerson
[x] Mobiltelefon
[ ] eget badrum
[x] eget rum
[ ] swimmingpool
[ ] Hot tub
[ ] gästrum
[x] Dator
[ ] TV
TOTAL: 7
[ ] en säng lite större än normalt
[x] Mer än 4 par skor
[x] Solglasögon
[x] Klocka
[ ] mp3spelare
[ ] en fungerande PS2
[ ] Nintendo Wii
[ ] Xbox som funkar
[x] Nintendo 64 som funkar
[ ] Gameboy/ Advance
[ ] Gamecube
[ ] nintendo ds
TOTAL: 4

[ ] Studsmatta 
[ ] Basketkorg
[ ] Hockeyspel
[ ] Biljardbord
[ ] pingisbord
[ ] pool
TOTAL: 0

[ ] Nattduksbord
[ ] Stereo på rummet
[ ] CD spelare
[ ] Har något klädesplagg från Abercrombie och Fitch eller Hollister/ AE
[ ]  Dina föräldrar har gett dig kreditkort/atm kort
TOTAL: 0

[x] Jobb/sommarjobb
[x] Shoppar minst en gång i veckan
[  ] har dyr parfym
[x] AIM/MSN
[x] Kamera/video kamera
[x] Telefon
TOTAL: 5

[ ] Skoter/motorcykel/bil/fyrhjuling
[x] Gitarr/trummor/basgitarr
[ ] Piano/Keyboard
[ ] något annat instrument
[x] varit på en kryssning
[x] rest utomlands
[ ] haft en personlig tränare
[ ] dyra smycken
[x] träffat en kändis
TOTAL: 4

[ ] Platt/locktång
[ ] har varit i en slagbur, som är till för baseboll
[ ] har 1000 spänn på dig just nu
[x] kreditkort, debetkort eller bankkort
[x] rest i Europa
[ ] Varit på Hawaii
[ ] Varit i USA
[ ] Varit i Asien
[ ] Varit i Australien
[ ] Varit i Afrika
[ ] Varit i Sydamerika
TOTAL: 3

[x] Föräldrarna har bil
[  ] Jetski/båt
[x] sommarstuga/vinterstuga
[  ] Husbil/vagn
[  ] Jag har en bil
TOTAL: 2

[x] Hemmagjord mat nästan varje dag
[x] suttit i en limo
[  ] suttit i en helikopter
[  ] äger en videokamera
[x] egen laptop
[x] egen dator (räknas inte laptop som dator?)
TOTAL: 4

Total total: 29 haha

1-23 = Ghetto-kid
24-33 = vanlig
34-40 = bortskämd brat
41+ = uppeklassens snobb


Jag är tydligen vanlig? Haha Känns, bra? =)

Av Frïday - 27 november 2007 22:14

Vissa dagar är allt oviktigt. De är dom dagarna när man tittar på sina favoritprogram på två och osorgsfullt målar naglarna. När allt man bryr sig om är hur man ser ut i håret, fasten man inte ska någonstans. Att sminka sig sådär perfekt, fasten ingen kommer se de. När man får ta på sig den underbara klänningen och långsamt dra upp dragkedjan. Som om man skulle på galapremiär tar man på knästrumpor och de nyinköpta pumpsen. Bara för sin egna skull.


Ibland vill man bara känna sig vacker för sin egna skull!

Av Frïday - 26 november 2007 15:01

Börjar känna mig lite piggare nu iaf. Inte friskare, men piggare iaf =) Och kan prata lite idag med.


Så skall träffa Jennifer. Vi ska gå på stan och handla lite och sådant. Ta de lugnt, och en kaffe hinner man väl också med. Så ska in i duschen, och pigga upp mig lite =)

Av Frïday - 26 november 2007 00:23

Ätit för mycket nonstop. Tror jag kommer spy ^^ haha nödvändigtvetande ^^.. kanske är de därför dom heter Nonstop? För att man inte kan sluta i tid? ^^

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards