En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Frïday - 15 mars 2008 15:29

Idag fyller Biffen år. Det ska firas med alkohol och kalas. Bubbel och trubbel. Själv är jag egentligen sugen på glass. Glass eller tårta. De farliga sötbegäret tassar i min mage. Borde man inte kunna sälja sötsuget till någon annan? Så man kan längta efter en apelsin eller kanske lite broccoli? De är mycket hälsosammare om inte annat.


Tänk om vi kunde vara de där nyttiga människorna som man tycker är knäppa med som man önskar man kunde vara. De som väljer en sallad, när man själv väljer en hamburgare. De som väljer en morot, istället för en glass. De som käkar nötter och frön, istället för godis.


Tänka att inte ha begäret efter sådant. Fatta vad skönt. Att inte tycka att "fel" mat är god längre och sattsar bara på hälsosam. Hur som, så är vill jag äta bakpotatis till middag i morgon.


Av Frïday - 15 mars 2008 13:39



De jobbiga är inte att hitta de man vill ha. De svåra är att få de man vill ha.

-Jag själv (Agent-Friday) aka Frida 


Av Frïday - 15 mars 2008 13:23

Var och såg Sweeny Todd igår. Helt sjukrolig. Som många av er kanske redan vet så fnissar jag ofta på fel ställen. Hur som.. Vi (Jag och Thea) sitter där i vår lilla värld och tittar. Jag har Thea på högersida om mig, och en kille på andra sida. De såg ut som han var på första dejt med den tjejen, de var väldigt spänt mellan dem.


Men de som var de roliga med denna filmen var ju att han började helt obeskymrat att döda folk, och varje gång så började jag fnissa "lite lätt" (Thea med, ska jag tillägga) och inte långt efter började även den där killen att fnissa. Iaf så började folk vända sig om och jag gjorde allt för att hålla mig för skratt, vilket var skitsvårt.


Vi satt och mölade i oss popcorn med, och dessa hade en dragning till min urringning. Men är alltid så sexig när man ska försöka ta upp något som hamnat där. Men de var ju inte bara jag som uppmärksammade detta, utan även killen bredvid. Så jag försatte mig i ytterligare fniss.


Ja, men var är väl harmlös flörting på en biograf? *skratt*


Träffade Snajgel och Mike på bion med. Helt underbart att träffa dem igen. <3.. Sedan träffade vi på Albin med. Och honom hade jag inte sett på år och dar, lite komiskt, med tanke på att jag tänkte på honom häromdagen.


Säger som Snajgel, "ödet har visat sig mycket på senaste tiden."

Massa gamla rävar man inte träffat på länge.. och plötsligt dyker dom upp som krokusar i vårsolen. Mer sol och mer öde, de röstar jag på.

Av Frïday - 15 mars 2008 02:50

Jag förstår mig inte på folk som måste hoppa fallskärm, springa ett maraton eller hoppa bungyjump för att "få känna att de lever." De personerna borde ju helt klart gå en dag i stilettklackar. Efter 9 timmar i dem, sätta sig ner, ta av sig dem. Lägga sig på sängen, och dö en stund. Den känslan, när man lägger sig ner, är så totalt himelskt. Helt galet. Egentligen..


Varför gör jag de då? Plågar mig så. Är de att jag gillar smärtan? Nej verkligen inte. Är de för att de är en utmaning? Nepps, inte de heller. Men för att de är så sjukt läckert med klackar. Höga och smala ska de vara. Tycker jag iaf. Sedan att man (läs jag/Friday) får så sjukt snygga ben i det med. Helt galet.


Men men, mina fossigar och mina vader är tuffa. Och ikväll ska de åka på en rejälomgång. *skratt* Lär dock inte vara lika nöjd i morgon. Men vem vet..!

Av Frïday - 15 mars 2008 02:10

Jag har Thea här på besök (en kompis från Tyskland) och hon berättade för mig att när hon är hemma i Tyskland så saknar hon Kalles kaviar, O'boy och micropopcorn.


De finns visserligen micropopcorn i Tyskland med, men kan ni fatta, istället för att ha salta popcorn så som vi har, så är dem söta! SÖTA! Man kan väl inte ha sockrade popcorn, fatta va äckligt. Iof tycker de uppenbarligen att vi är de äckliga. Räkost har de tydligen inte i Tyskland heller..


Så när jag åker ner och hälsar på henne, så ska jag ta med massa svenska kulinariska(?) livsmedel, så hon kan få ordentligt i magen där hemma.


Jag har dock svårt att tro att Kalles, räkost, popcorn, o'boy och sill är någon som man skulle sakna. Eller jo kanske man skulle i längden. Kanske inte sillen. Men av de sakerna så är de bara sill som man kan köpa på IKEA i Tyskland.


Fridays nödvändiga tyska ordlista;

Porree = Purjolök

Hilfe = Hjälp

Nocheinmal, bitte = En gång till, tack

Manchmal, bitte = Ibland, tack


Nu när ni kan detta, så borde ni kunna ta Tyskland med storm. Plus att de har billig öl!

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards