En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Frïday - 10 mars 2008 23:58




De bor en konstig känsla i min mage. Den är som en trogen gammal vän. Som hälsar på ibland. Den säger; "Hej, minns du mig? Nu är de dags att utsätta dig för prövningar"







Av Frïday - 10 mars 2008 12:35

Nödrimmens mästare!! Välkommen till mina nödrimm =)

-------- 


Jag ser människor komma och gå. Jag hör dem prata om ämnen som är stora och små. De som är glada, och andra som har en känslomässigt stor skada.


Jag lyssnar på dem, men jag är tyst som en mus. Jag känner denna lokalen, lika väl som mitt hus. Mina rimma är så kassa, nödrimm på miljonen. Men jag gör ändå de bästa jag kan, av situationen.


Ofta så fnissar jag åt mina egna skämt, men de kanske är så dåliga att jag alla andra skrämt? Min humor är väldigt speciell. Undra om jag kommer överleva ikväll.


Nu måset jag gå ut, nej jag vill inte höra ditt tjut. Jag är kul och du är ful..

 ----------


Av Frïday - 10 mars 2008 09:25

Jag tror jag helt seriöst håller på att bli vuxen. När jag utbrister saker som "Hade du trevligt i helgen?" Vem säger så? Pensionärer? Man kan ju inte säga trevlig, man kan använda ord som kul, roligt och grejer. Men trevligt? :|


Och om de svarar något i stil med "Jo men de var en bra helg" så svarar jag härligt! :| What's wrong with me??? Jag blev plötsligt så mycket äldre på så kort tid. Så nu ska jag göra de ända rätta.


Jag ska skrika och dansa i regnet och vinden, vara vacker, fri och vild - Loke..

Synd bara då att de har slutat regna nu =/


Hmm förslag på hur man blir lite mer ovuxen?

Av Frïday - 10 mars 2008 02:14

Fick frågan idag om hur jag kan äta kött. Och om jag skulle kunna äta ett djur som jag sett i ögonen först.


De enda djuren jag brukar kolla i ögonen är husdjur, min vovve till expempel. Och varför jag skulle få för mig att honom vet jag inte. Han är ju bara benig och gammal.


Hur jag kan äta kött; De är gott! Jag får inga skuldkänslor. De är världens gång?


Skulle jag kunna äta ett djur som jag sett i ögonen; Jag är inte jägare, så kan egentligen inte svara på frågan. Han inte som tendens att åka ut till en bondgård och peka på en ko och säga "henne skulle jag vilja ha som köttfärs, tack!"

     Och förresten så har min mamma alltid sagt att man inte ska leka med maten. Så varför leka med djur man ska äta?


Men så kom jag på att jag brukar ju leka med salladen.. när man skivar paprika och man låtsas som att paprikan skriker "neeej, jag blöder (rödpaprika) jag blir alldeles röd!!" Eller när man hackar salladen. Kan ju inte säga att man inte blir glad av de.


Så jag leker hellre med makrosblad än vad jag leker med kor.

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards