En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under september 2007

Av Frïday - 30 september 2007 23:11

Lång och seg dag. Kom hem precis. Jobbat sedan 08.00 och är typ hög på maskindiskmedel (fråga inte). Så nu är jag ganska trött.. Höll på att somna på Donken på vägen hem. Men nu är jag hemma och trött som ett as.


Imorgon skall jag se till att ta mig till gymmet, och så skall jag träffa en kompis. Sedan skall jag se till att få sova lite med. Så VÅGA INTE VÄCKA MIG, FÖR HAN SKALL DÖDEN DÖ, tänkte jag säga men de får man inte, så jag säger rackans den som väcker mig, då blir jag en oglad människa, och en väldigt väldigt osympatisk sådan.



Av Frïday - 30 september 2007 07:34

Ha något att sysselsätta er med medans jag inte kan blogga idag pga jobb..


www.blogthings.com


mycket nöje

Av Frïday - 29 september 2007 21:40

Både igår och idag har de hänt en så fruktansvärt massa saker. Jag vet inte ens vart jag skall börja. Eller vart jag skall sluta. Jag vet iaf att i morgon skall jag jobba igen. På ett sett blir de ganska skönt, men samtidigt tråkigt.


Idag har systers karl fyllt 30, så de firade vi med buller och bång. Mina ögon är så trötta att jag knappt vet vad jag heter.


I fredags så lärde jag mig en massa saker om mig själv framförallt. Men jag har även lärt mig saker om andra. Saker som jag inte vet om jag tycker om eller inte. Som gör mig lite illa till mods. Men är de egentligen mina saker att ta? Folk som handlar över sina liv, får ta konsekvenserna för sina liv. Eller? Har man som "vän" eller vad man skall säga, bekant, kalla de vad du vill, ansvar för en annan vuxen människas handlingar? Eller till viss del'? Eller beror de kanske helt på situationen? Vad hade jag velat i de sammanhanget? (Detta har inte något att göra med vad som hände igår, utan de är mer allmänt.)


Vi kanske kan prata om de i morgon? Eller så kanske jag skriver de iaf. Jag har sådant abstinens efter gymmet och jag tror jag blir galen om jag inte kommer dit snart.  Måste fylla i mitt OBpapper i morgon på jobbet med då de skall vara inne på måndag senast.



Av Frïday - 28 september 2007 09:32

Nu var de ytterligare en sådan gång då hela inlägget försvann. Vilket betyder att jag inte kommer orka skriva de igen. De kommer heller inte bli lika bra när jag igen försöker att återskapa en text. Det som är förlorat, är förlorat.

Av Frïday - 27 september 2007 23:00

Hur kommer de sig att alla smartheter och fundersamheter kommer på kvällen? Är de för att man samlar alla de intryck man fått under dagen och dom bildar en gigantiskt stor minnes klump i mitt huvud som bara kräver att bli utspottad? Som ett garnboll?


Fast alla smartheter kanske inte kommer på kvällen? De kanske kommer på morgonen när man har hunnit att tänka igenom allt från igår, blandat med de man har hunnit tänka på när man vaknar. (Friday, som att gå på toa och att äta frukost?)


Jag skulle vilja vara i Taizé just nu. För er som har varit där vet vilket lugn man kan finna (Om man bortser från alla tyskar som är överallt, inge ont om tyskar men, ni vet.) Lugnet att få försöka hitta sig själv i en stressig vardag, som en retrit för själ och hjärta, men man får prata, skratta och ha kul. Allt detta med all den enkelhet som råder där. Tystnaden i bönen, nattvarden, bröderna, musiken. Och helt enkelt kärleken som man känner från broder Roger. (RIP!!!) Att få känna doften av regnet, blandat med blommorna.


På den franska landsbygden, och inte nog med de, alla dessa stjärnor, och ghosttrain (för alla som vet vad de är.) Men för att inte glömma, dessa gigantiska solrosfält, de är ju så gudomligt.


Jag saknar den kärleken. Att känna att man blir behövd och få känna att man får vara sig själv. En bussresa på 24timmar känns inte så tokigt när jag sitter i höstrusket och längtar tillbaka!

Av Frïday - 26 september 2007 21:19

Jag har shoppat idag. Ett par nya löparskor, en ny mobil och mobiltbredband. Sedan var jag, Jennifer och min bror på Jenséns och åt. De påminner mig om att min bror är skyldig mig 100:-


Idag har förövrigt varit en bra dag. Massa sötnötar överallt. Sedan träffade jag endel folk jag kände med. Det är alltid kul.


Nu sitter jag på internet på min alldeles egna dator. Med min alldeles egna coola mus. Och skriver så de ryker. Eller ryker gör de kanske inte så mycket. Men knastrar gör de defenitivt (eller hur f** man stavar de *skratt*)


Nu kollar jag på Grey's Anatomy. Åh va jag älskar de programmet. Och de är spännande med. *Hihi*


Övrigt; Biffen, jag saknar dig.

Av Frïday - 26 september 2007 10:43

Har egentligen en massa att göra idag. Så jag borde nog göra dom. Skall ringa en massa samtal, kolla upp en massa grejer. Men de gör mig inte så mycket. Hade jag orkat så hade jag städat mitt rum med. Jag skall hälsa på mamma idag med hade jag tänkt.


Sedan skall jag och Jennifer rumla runt på stan lite var de tänkt. Se om de finns något intressant, och äta middag. Shopping blir de nog mest troligen med.

Av Frïday - 25 september 2007 20:34

Idag fick jag veta en hemlis. Den är så hemlig att jag inte får säga den till någon. Visst är de spännande? *skratt*


Annars då? Annars är de väldigt bra. Livet går åt rätt håll. Jag är glad, mina föräldrar mår bra, mina syskon med.. Även polarna mår bra. Lite mycket regn kanske, eller? Nja jag är nog ganska så nöjd ändå. *hihi*


Imorgon kommer lönen. OJ, de kommer bli kul. *SPENDERA*

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards