En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Frïday - 5 mars 2008 22:54

Nu är de såhär. Efter sommaren så har jag ingen aning om vad jag skulle vilja göra. Eller de finns en massa saker att göra, men jag vill ut på äventyr, tågluffa i Asien, sova i en hydda på den Afrikanska savannen, gnälla över uppförsbacken påväg upp för Himalaya...


Strosa längs stranderna i Indien. Spela maraccas med en mexikanare, rulla cigarrer på Kuba, skratta i månskenet i Paris. Upptäka försvunna världar i Braziliens djungler, fnissa åt roliga fiskar i korallreven utanför Australiens kust. Fånga in en kiwifågel på Nya Zeeland och kalla honom/henne för Egge. Jag vill äta spännande mat, uppleva spännande kulturer.


Visst jag har väl sett endel redan. Annars kanske man ska se om man kan få med sig ett tält och dra upp till Norrland, och uppleva de. Jag har varit i Mora, men alla säger "Friday, Mora är INTE Norrland!!" och så tittar dom på mig med en sådan där bestämd blick, och arghet i rösten. Nu är de faktiskt så att Mora är Norrland för mig, för längre än så har jag inte varit norr över.. Så de så!! *moppsa tebax*


Är de värt att spara ihop 20.000 för en spännande resa, eller ska man sattsa på 5 små resor? Eller åka på någon festival, skaffa körkort eller rent ut sagt bara spara pengar inför flytta hemifrån-andet..


Om någon har 1-2miljoner kronor som bara ligger och skräpar, så säg till, för jag tar gärna emot.


Fast egentligen så ligger de hela inte så himlans mycket på mig. Frågan är om någon vill dela de med mig, och kommer den personen att ha råd? Jag har inte gjort något sådant innan, så tänkte passa på. Snart kommer alla dom där bussresorna i tidningen. De kanske är något för en uttråkad själ som bara vill komma bort för ett tag?

Av Frïday - 5 mars 2008 10:53

Igår pratade jag om Dalai Lama + Biffens skulle bli Biffilama. Nu kommer ni få se ett levande (eller ja bildbevis) på att Biffen skulle vara den sötaste Biffilaman någonsin!!!


Biffilama säger; "Jag kommer hem snart. Jag ska vara onykter den veckan...


öh... öh... öh... öl? Mmm..


Spara vatten, drick öl!!"





Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards