En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under oktober 2007

Av Frïday - 31 oktober 2007 00:19

Idag är de halloween på rockbaren. Får se om de blir så att man drar dit. De är dock alltid kul att träffa allt roligt folk som är där. Och alla som man känner. Men vi får se.


Biffen är hemma från Timrå. Så nu känns allt som vanligt igen. De är verkligen tomt när han inte är här.


Idag är de även repning som gäller.

Av Frïday - 30 oktober 2007 00:04

Nostalgilåtarna bara haglar över mig. Kommer ni ihåg alla dessa Absolut Music skivorna? Ja, ni vet dom där antikviteterna som är silvriga och spelar musik i CD-spelare. Dom skivorna är ju bara bäst! Minnen, känslor och mycket mer!

Av Frïday - 29 oktober 2007 00:03

En annorlunda dag minst sagt. Men de finns egentligen inget mer att säga än... "i'm good! Samt Lapdance!

Av Frïday - 28 oktober 2007 18:46

Hade de inte varit härligt att vara Marilyn Monroe? Hon var inte bara en duktig skådespelerska, hon var och är fortfarande på bilderna drop dead beautiful!


Över till något som inte var så vackert. Igår var jag på Hor och Pimp-fest. Jag vann första pris som bäst(?) klädda hora. Och en kille i Zebrarandig kostym blev bästa Pimp. Men själv ansåg jag mig inte vara hora, utan bordellmamma. Tur att de bara var en maskerad. För så kommer jag aldrig någonsin i hela mitt liv igen, se ut.

Av Frïday - 27 oktober 2007 12:20

Idag kommer de en massa folk som skall fira att min Far har fyllt 50. Så de blir en massa mat och dryck och grejer. Sedan ikväll skall jag hem till Sofie, eftersom hon skall ha fest. Imorgon skall jag jobba med. Nu får vi inte glömma att vi ställer om klockan inatt. Så vi får en extra timma.


Just nu håller jag på att baka paj. De skall bli björnbärspajer.. Tre stycken skall de bli. Luktar gott gör de här med.


Hare kalas tills nästa gång!

Av Frïday - 26 oktober 2007 10:03

Skall tillbaka till läkaren idag. Igår när jag kom hem från jobbet så gjorde ont överallt typ. Bröstkorgen, lungorna och mjälten. Tror inte jag klarar pencilintet så bra. Allt smärta är jobbig. Framförallt på sitt sett.


Idag är de iaf fredag. Jag är ledig i helgen. Och vad skall jag göra? Med största sannolikhet kommer jag ligga hemma och vara sjuk. Heja mig. Om inte farbror doktorn trollar fram någon mirakelmedicin som gör mig friskare.


Hungrig är jag. Men mår för illa för att äta med. Ond cirkel detta.


Ska träffa Jennifer sedan. Och berätta om mina lömska planer för henne mohihi.. Skall se om hon nappar. You and me baby ain't nothing but mamals so lets go!

Av Frïday - 25 oktober 2007 22:47

Här är en sådan där härligt sommrig bild. Den är på mig. Detta var en härlig tid utan problem. Eller var de det? Nej de va de inte. Men just den dagen minns jag väldigt väl. Kortet är taget i en sjö som ligger nära Åmål. Otroligt härligt. Att se den frihetskänslan som bilden förmedlar önskar jag att jag inte var här. Jag vill vara i sommarstugan, och de är sommar och de är varmt. Jag vill inte oroa mig över jobb, frost och snor.


Känner jag mig lyckligare med mitt liv nu, än vad jag gjorde för ett år sedan? Det tror jag inte. Men jag känner mig nöjdare med mitt liv nu än för ett år sedan. Skillnad? Jo de är de, lyssna på orden.


Men Frida vad ska du göra efter jul? Jag vet inte. Vill åka som volontär någonstans. Har du råd med det? Jo de hoppas jag väl. Man kan ju alltid söka diversejobb åtminstonde? Vill åka långt bort, Malaysia, Indien, syd Afrika. De kvittar egentligen. Bara man får uppleva, andas och leva. Se och lära, lära sig. Dela, ge och få.


Annars just nu? Jag är fortfarande sjuk. De gör ont i kroppen. Ont i brösten, lungorna och mjälten. Ont när jag skrattar, gråter, andas. Till och med när jag tänker gör de ont. Vill bara att de skall sluta göra ont. Jag har varit sjuk i en vecka nu. De är lagom lätt om man tänker på all den inkomst man bli av med. Har man mer än ett jobb och blir sjuk är de inte lätt.


De känns som tårarna skall komma snart. Bara en så otrolig nedstämdhet. Tror att de beror på medicinerna. Bråka inte med mig nu är ni snälla. Jag orkar inte. Är bara så ofantligt trött. Trött på att jobba, trött på mig själv. Trött på att hålla humöret uppe. Så nu får ni leva med att jag är sur och gnetig ett tag. Känner mig bara så stressad. De känns som de är något som saknas.

Vem är du och vad gör du? Frida är jag. Vad jag gör? Ja de vet inte ens jag. Gråter över min enfald? Att vilja så mycket. Men min egna kraft tynger ner de?

- Jag vet inte..


Pappa fyller år idag. Han fyller 50. Så vi äter tårta. Som min vän Christer har bakat. Pappa fick så att han skall få göra en ballongfärd. För de har han velat så länge jag kan minnas. Och nästa sommar skall han få göra de. Vi skall ha fest för honom här på lördag med. Inte hemma alltså, men i en lokal som vi har hyrt. De är han värd!


Sitter och lyssnar på Townsend och pratar med Biffen. Han kommer hem snart. Då skall vi kramas lite.

Av Frïday - 24 oktober 2007 15:04

Idag är de två månader kvar till jul. Tänkte bara påminna om detta. Fick även ett jobberbjudande från Tuveförsamling om att åka till Taizé på söndag och stanna till nästföljande söndag. (Taizé är en by i södra Frankrike) Och då ta flyget ner. Men då jag skall åka på ett läger på måndag till tisdag är detta inte möjligt. Men men de kommer alltid nya möjligheter.


Annat är att idag bestäms de om jag ska åka till Polen nästa sommar eller inte. Att jag åker till Taizé är väldigt troligt dock. Sedan spelar de inte så stor roll med vilken församling jag åker, så länge jag får åka dit och ha de underbart med andra kristna och med Gud.


Vad som mer är på gång? Ja, min pappa fyller 50 i morgon så vi skall ha familjekalas. På lördag skall vi ha stor fest för han i en lokal vi lånat. Jag är även bjuden på en "Hor och Pimp"-fest på lördag. Så jag hoppas att jag är frisk tills dess.


Jag får inte träna på ytterligare 10dagar. De är tydligen dumt att träna om man går på pencilin. Men hey, vad vet jag?


Annat; Jag har ritat två nya tatueringar, och förhoppningsvis kommer dom att göras innan nyår. Men vad vet jag? Skall låna hem lite färgpennor för att se om jag vill ha färg eller inte. Som många av er redan vet så har jag redan två tatueringar, men de tänker jag inte så mycket på, eftersom jag har dem på skuldrorna så ser inte jag dom lika ofta som alla andra. Stars-flower-music-tribals, så skulle man kunna uttrycka motivet.


Keep on rockin'

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards