En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under februari 2011

Av Frïday - 28 februari 2011 09:31

De finns i mina händer, de finns i min kropp. Sprider sig till hjärtat, de finns inget stopp! Du kan få ta allt vad jag äger, men mina drömma äger jag. De är dom som skänker trygghet, så därför skriker jag;


Jag är lyckans fågel som flyger fri, jag är allt som andas, genom molnen flyger vi. Vi kan forma våra stenar, med vattnets ström. Vi ska leva för varandra de är de som är min dröm.


Drömmer att ligga vid stranden och känna havets doft. Drömmen om universum, känns mer som ett himlastoft. Jag kan forma mina drömmar, jag kan känna mig fri. Drömma mina drömmar, jag kan gå från jag, till vi.


Jag är lyckans fågel som flyger fri, jag är allt som andas, genom molnen flyger vi. Vi kan forma våra stenar, med vattnets ström. Vi ska leva för varandra de är de som är min dröm.

Av Frïday - 27 februari 2011 20:42

  Jag känner att jag är värsta bästa konstnären, ni kanske har några tidigare bilder där jag visar mina kunskaper i Paint! Haha varför hålla på med de tuffa programen närm an kan göra de enkelt för sig?


Hur som helst, kanske ingen som har missat de, men jag skulle gärna vilja ha en giraff som husdjur, jag har 270cm i tak, fast, ja, jag kanske ska skaffa en större lägenhet då, eller kanske en ranch? Kanske inte är så schysst mot giraffen att tycka in den här hos mig... jaja, drömma går ju! Kanske ska börja med något mindre? En par dammråttor till kanske??

Av Frïday - 27 februari 2011 13:48

Vettekatten vad min granne pysslar med i lägenheten över, för de knarrar och knarrar och så har de hållt på sedan han flytta in. Med tanke på att hans lägenhet blev renoverad innan han flytta in, för så himlans lång tid kan de inte ta att möblera tycker jag, för de låter som han puchar soffan fram och tillbaka i rummet... Haha Karlar! xD Eller så kanske han dansar balett? Hur som helst, undra om han någonsin sover?


Idag har jag gjort sådana där vuxen saker, som fixat lite i köket, tagit fram maten ur frysen som jag ska tillaga sedan, betalat räkningar, fixat lite med bankgrejer via internetbanken. Då jag inte haft någon inkomst sedan sista oktober så kändes de skönt att få lön då jag levt på sparpengar sedan jag kom hem från Malawi, så lön var ett trevligt tillskott, men även att få in pengar till de där sparkontot igen.


 Men men, snart dags att laga lite mat... börjar bli hungrig.

Av Frïday - 27 februari 2011 09:54

När jag var liten drömde man alltid om de stora livet. När jag blir vuxen! Själv försöker jag väl lite leva kvar i de där ”när jag blir vuxen” för allt var så mycket enklare då. 

När jag blir vuxen så ska jag… När jag var liten kom svaret lika självklart som om frågan hade varit ”vill du ha en glass?” När jag var liten så ändrade jag mig kanske lite från år till år vad jag ville bli när jag blev stor, de kunde vara allt från provsmakare på en godisfabrik, till Barbiedocks kläddesigner. Jag drömde om slott stora som berg, gjorda utav choklad. Om att himlen var långt borta, och där satt farmor tillsammans med sina vänner och dansade bugg till en Kicki Danielsson låt.

Idag… idag är mina drömmar annorlunda. Men kanske lika orealistiska idag, som då? Jag tror på lycka och kärlek. Två saker som känns lika långt bort som de där slottet. Jag tror på frid och frihet, inre frid, världsfrid. Att mamma skulle komma fram sådär alldeles mammigt och snäll och säga att världen blir bra, så länge vi blåser bort de onda, och sätter ett Bamseplåster. Dessvärre har jag inte hittat ett Bamseplåster stort nog till vår jord. Men jag ger inte upp hoppet. Kanske är Bamseplåstret bara en metafor för dig och mig. För oss att göra skillnad i världen? För oss att blåsa på de som gör ont, för att göra världen lite bättre, kanske för en enda människa. Men för den människan, skulle de vara hela världen.

Av Frïday - 27 februari 2011 00:43

Ur skuggans djup föds en sorg. Svart, och oigenomtränglig. Sorgen kan virra omkring i flera år i en mörk skog. Men ibland faller ljuset in i en lite glänta. Ibland måste sorgen leta lite. I den gläntan fann sorgen en gråsparv. Som alldeles ensam satt där och åt. Men den så ut att må bra. Sorgen satt sig ner, tittade på gråsparven.


Sorgen blev rädd. Vad skulle han bli om han inte var sorg längre? Skulle han bara försvinna? Skulla han bara sväva ut i tomma intet? Men så tittade han på gråsparven igen. Och såg nu inte bara en gråsparv utan även en liten kanin. Han snurrade runt, runt runt.


Han såg för första gången de gröna bladen på träden, blommorna, alla fåglarna. Han såg havet som brusade, bäckar som porlade. Han såg höga berg. Han såg en ljus värld. Sorgen drog fram till bäcken, han tittade ner, han såg.


Allt skulle bli bra. Inget fattades honom. Nu kunde sorgen se. När han var redo så såg han. Han såg sin utväg. Utvägen var ljuset. Ljuset vi ger till varandra. Ljuset är kärlek. Inte bara mellan den som man är kär i och en själv. Utan riktig ärlig och uppriktig kärlek. Tänk va en liten gråsparv kan göra. Bara han har en gråsparvstittare…

Av Frïday - 26 februari 2011 23:41

Idag är en sådan där dag när jag har tänkt för mycket... Säger vare sig att de är dåligt eller bra (hmm bra eller dåligt låter iof bättre, men jag ville hellre avsluta med de bra ordet då de ger mer utav en uppfattninge av att de är bättre, för de är de!) För några år sedan så fruktade jag sådana dagar... Tänk att vara runt en massa människor och tänka för mycket, då förknippade jag de med ångest,  men idag, känner mig rätt så lugn, och funderade faktiskt på varför jag kände den där ångesten. Men tror de hade mycket med skolan, sedan med jobb att alltid gå på vik, och att aldrig riktigt veta "vad som händer sedan". När man levde som jag gjorde då, för stunden, eller ibland för sekunden (som de kändes) till att ha ett stabilt och ordnat liv idag, känns mil i sär. Och vad vill jag egentligen säga med detta? Ja, ärligt så vet jag faktiskt inte... ville väl bara säga de...


  • Vad jag har tänkt på i korthet; kärleken, vännerna, träning, jobb, schema, jobb, resa, vännerna utomlands, jobb, tatueringar, känslor, räkningar, jobb, schema, mat, städa, jobb, migrän, medicin, drömmar, jobb, superhjältar och ja, jobbschema... Hejja hejja!!! 
Av Frïday - 26 februari 2011 08:01

Ny dag, lika trött som när jag somnade *skratt* de är väl lite av en bedrift? De tycker jag iaf. Ska alldeles strax in i duschen och hoppas på att de kommer få mig att vakna till. Sedan blire lite frukost och sedan iväg till jobbet.


Vi ska ha ADKL idag (a different kind of leader) de är en utbildningsdag för våra konfirmandkompisar, alltså för ungdomar som vill fortsätta att vara med i konfirmandgruppen som ledare efter de att de själva är konfirmerade. Så vad jag försöker säga med alla dessa svamlande ord är "ledarutbildning" Hejja hejja =)


Drömde en jättejobbig dröm i natt. Gillar inte att vakna av att man gråter, de för mig är lika jobbigt som att vakna med migrän. 300 känslor man får med sig från drömmen tills man vaknar, och de där att man måste intala sig själv att de var en dröm.


De är ändå intressant de där med hur drömmarna påverkar oss. Jag vet att jag är väldigt påverkad av mina. Och jag hoppas att jag inte (och tror inte jag har heller) sanndrömar som något slags medie, men man får la helt enkelt slappna av och kanske ringa personen man drömde om?


Nej men oj va mycket klockan är, duschdax!


hej hej

Av Frïday - 25 februari 2011 19:38

Har haft galet mycket att göra den senaste veckan och har därför inte uppdaterat något alls, ledsen för de! Men hur som helst...


Kom hem ifrån Stockholm idag, var där med jobbet, jag kanske inte skulle sträcka mig till roligt, men riktigt riktigt intressant, men hej, man kan inte ha roligt jämt? Eller?


Just nu händer inte så mycket ikväll, sitter och tittar på lite tv... Funderar på att poppa lite popcorn och bara slappa! Risken att jag somnar rätt så snart är riktigt stor, men de känns inte riktigt okej att somna innan 20.00 men sådär kvart över kanske? Haha, jaja vi får se.


Denna helgen kommer bli lång.. Visst är de väl alltid så när man längtar till någonting? Jag ville iof ha lön och den kom idag, hejja hejja, men ser hellre fram emot måndag... Visst är de jobbigt att sakna någon!


Nu i helgen blire imorgon jobb och 50års fest, och på söndag ska jag slappa lite! =) Sedan blir de jobb i tre dagar, och jag jobbar kväll alla dagarna, sedan är jag ledig tors-söndag, hejja hejja... nåja, uppdaterar nog lite mer imorgon =)

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Skapa flashcards