En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 23 juni 2007

Av Frïday - 23 juni 2007 23:49

Varför är det som de är? Alla leenden? Alla gladhet?

Varför är de?


Varför aldrig ta sig tid till att vara? All uppriktighet?

Varför aldrig?


Kan man lära sig att se. Se de som man aldrig sett. Se de gamla med det nya? Det skulle jag vilja. Att lära mig se alltså. Se världen. Se landet, staden. Se mig själv. Framför allt se mig själv. Se mig som du ser mig. Jag vet vad jag ser. Vad jag ser skall jag dock inte gå in på. Alldelse för krångliga ord. De hjälper inte att jag vet vad orden betyder. Är inte ens säker på att de är verkliga ord. Men orden jag känner, är orden som är jag. Vad händer då om dom inte överensstämmer med dina? Försvinner då min existens i det som är jag? Eller är det du som har fel? Eller har vi kanske båda fel. Då både du och jag ser överjaget?


Vilket är mitt jag? Vem är jag? Vem är jag bortom de faktumet att jag är Frida, syster, vän, dotter? Bortom alla titlar? Bortom allt alla någonsin trott och kännt. Det som är i själ och hjärta jag. Allt jag vet, är att jag är en människa, med känslor, precis som du.



Av Frïday - 23 juni 2007 18:25

Hon sitter där i sängen. Hon drömmer om änglarna. Änglar i alla storlekar , färger och former. De är hennes egna. Hon berättar inte för någon om änglarna längre. Hon gjorde det en gång, och allt hon fick var ett leende och ett hånskratt. Ett sådant; "lilla flicka, väx upp!" Det var länge sedan hon växte upp. Mycket länge sedan. När hon fortfarande var ett barn.


  • Tankarna och känslorna. De är som änglarna, tycker hon. När de lyser i gult och rött.

När hon fortfarande var ett barn. Åren kom, åren tog. Det hon älskade, uppskattade. Borta var de. Lyckan går. Den bara går och går och går. Kommer aldrig fram, till henne! Hon ser alla, som tar vad dom kan få. Men hon är inte sådan. Hennes selektiv står ivägen för logik.


Hon vill bara se de gula och röda änglarna. Dom inbringar hopp och harmoni. Men hon ser bara de mörkblå och bruna. De som gör henne illa till mods, och ångerfull.


  • Hon väntar på den stora... Den som hon skall våga lita på. Vars hand hon vågar hålla. I vars famn hon vågar vara.

Tills dess sitter hon i sängen, medan änglarna hoppar och skuttar i gult och rött

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards