En lïten del ur en fundersam hjärna!

Direktlänk till inlägg 23 juni 2007

Änglar i gult och rött.

Av Frïday - 23 juni 2007 18:25

Hon sitter där i sängen. Hon drömmer om änglarna. Änglar i alla storlekar , färger och former. De är hennes egna. Hon berättar inte för någon om änglarna längre. Hon gjorde det en gång, och allt hon fick var ett leende och ett hånskratt. Ett sådant; "lilla flicka, väx upp!" Det var länge sedan hon växte upp. Mycket länge sedan. När hon fortfarande var ett barn.


  • Tankarna och känslorna. De är som änglarna, tycker hon. När de lyser i gult och rött.

När hon fortfarande var ett barn. Åren kom, åren tog. Det hon älskade, uppskattade. Borta var de. Lyckan går. Den bara går och går och går. Kommer aldrig fram, till henne! Hon ser alla, som tar vad dom kan få. Men hon är inte sådan. Hennes selektiv står ivägen för logik.


Hon vill bara se de gula och röda änglarna. Dom inbringar hopp och harmoni. Men hon ser bara de mörkblå och bruna. De som gör henne illa till mods, och ångerfull.


  • Hon väntar på den stora... Den som hon skall våga lita på. Vars hand hon vågar hålla. I vars famn hon vågar vara.

Tills dess sitter hon i sängen, medan änglarna hoppar och skuttar i gult och rött

 
 
Ingen bild

Barbie

23 juni 2007 22:24

Djupt frida... vet inte om det är en berättelse från ditt inre eller en reflektion över hur du känner och har varit med om. Växa upp för fort bör inget barn göra.. jag vet... been there :(
Jag skulle vilja tro att änglar är känslor, drömmar och tankar. Budbärare och beskyddare från Gud. En nära kontakt med Gud. Fyller oss med kärlek, tillit, lycka. Gud värmer ditt hjärta enkelt förklarat. Det är skrämmande vad detta inlägg väcker minnen och känslor hos mej om jag tolkar den rätt vill säga. jag väljer att se det djupa buskapet i texten. but you know me :D

 
Ingen bild

Sandra

24 juni 2007 00:09

Vad vore man om man inte får behålla barndommen?

Vackert och djupt skrivet, jag älskar dina tankar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frïday - 23 oktober 2013 09:41

Okej, here we go. Det är onsdag idag och det betyder att jag börjar lite senare då jag jobbar kväll. Jag har egentligen skola på tisdags och onsdagsförmiddagar men inte just denna vecka så därför tar jag mig en välbehövd ledighet med datorn på magen ...

Av Frïday - 16 oktober 2013 21:57

Nyss hemkommen från massa olika grejer på jobbet idag. Först började vi dagen med morgonmässa (jag jobbar i kyrkan för den som inte vet) och vi pratade om folkkyrka och grejer. (Vilket just nu är högaktuellt iom gårdagens nyhet om nästa ärkebiskop.) ...

Av Frïday - 15 oktober 2013 08:56

Jag pluggar en kurs på komvux samtidigt som jag jobbar, eller ja kanske inte riktigt samtidigt då jag inte är på jobbet och i skolan samtidigt... Men jag läser kursen innan jag går till jobbet kanske jag snarare ska säga. Jag läser Naturkunskap 1b vi...

Av Frïday - 14 oktober 2013 21:34

Here we go! Jag har tänkt en del på morötter idag, där av att jag ramlade in på min gamla blogg från 2007 och började läsa lite, och inser att jag egentligen är rätt rolig *skratt* Jag har genom några år skrivit en hel del här, roligt, tråkigt, sor...

Av Frïday - 22 maj 2012 09:19

Har precis varit ute på min morgonrunda, och jag pushade mig till gränsen så jag fick en riktigt bra tid. 28 min och 45sekunder. Det är min bästa tid någonsin. Vilket är underligt, men så är det, det var väl lite anamma i mig idag. Men nu väntar fruk...

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards