En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under september 2007

Av Frïday - 3 september 2007 09:04

Nu är designen annorlunda med. Känns lite mer för tiden vi är inne i nu.

Så välkommen till Agent-Fridays mer höstiga blogg. *skratt*


Så nu skall vi börja fundera på vart vi la våra mysiga vantar och just den där halsduken vi inte kunde leva utan förra hösten. (Friday, har du ens en aning, ens en liten aning om vart du har dina saker?)


Snart kan vi dansa runt i den färgsprakande skogen brand alla löv i alla dess färger och färgäves leta efter svamp eller något annat höstigt vi kan komma på.


Jag vet att jag då inte skall gå strumplös mer iår iaf.

Av Frïday - 3 september 2007 08:03

Jag vill inte gå upp. Du vet hur de är när gravitationen vill dra dig tillbaka i sängen igen!! SOVA, ropar sängen. MAT, ropar magen. De blir en konflikt. -Åh jag hatar konflikter på morgonen. Attans, -jag är kissnödigt med.


Allt de där för att jag ville sova. Man blir klarvaken. Och då är de bara att rycka tag i dagen. Jag gillar dagar. Speciellt lediga dagar. Fast iof är jag så ledig egentligen? Nja de tvivlar jag på. Men jag har kul iaf. Dagen idag är planerad till stora delar, precis som dagen i morgon. (För då har jag jobb och sedan skall jag hjälpa till med de nya konfirmanderna)

Av Frïday - 2 september 2007 23:17

Nu skall jag beskriva en dag ur mitt liv:


  • Vaknar vid 9, klär på mig, äter frukost
  • Hamnar i en kyrka på en mottagning av kyrkohede (dö-trisst)
  • Hamnar i nästa kyrka på ledarträff - får mat
  • Drar med mig en kompis och den nya volontären på stan - SKOR!!!!
  • Hamnar på café - äter glass med varma (kalla) hallon
  • Hamnar på Pizza Hut och äter mat
  • Hamnar på grand och spelar bingo! (jag skyller på att jag känner en som jobbar där, samt att Polaren ville *skratt*)
  • Sedan hem och sova.
Av Frïday - 1 september 2007 17:48

Idag börjar alltså hösten. De känns sådär hoppfullt. Gräset blir brunt, träden blir nakna. Folk klär på dig. Det blir kallt och eländigt. Höstrusk!!


De är nu kallt på mornarna. (haha Friday, mornarna är ett roligt ord - påminner om mormonerna, men de har en roligare betydelse kanske... om man gillar mornar.) Fast nu kommer dom vackra varma färgerna. Brunt, orange, och rött.. När träden står i brand. Och lyfter vår (nej Friday, höst *skratt*) vardag.


Jag hade gillat hösten mer om de inte hade:

  • Blåst så himlans mycket
  • Regnat så himlans mycket
  • Varit så blandat mellan varmt och kallt så man inte vet hur man skall klä sig

Jag funderar på hur lång tid de tar innan vantarna kommer fram!

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards