En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 19 september 2007

Av Frïday - 19 september 2007 09:20

Har du någonsin funderat på evigheten? En evighet. De är väldigt svårt att förstå. Själv blir jag nästan knäpp när jag tänker på de. Vad är de om verkligheten inte har någon början eller slut? Vart börjar livet? Vart slutar livet? Börjar evigheten när vi föds och den dör med oss? Eller är de då bara vår egen evighet? Men bygger inte ordet egentligen på de som aldrig har en början eller något slut. Utan bara ÄR?


När man säger att något tar en evighet, syftar man då på att de finns fler evigheter? Eller kanske att de tagit så länge att man inte ens vet hur länge man har väntat?


Sak samma. Detta kanske är lite för djupa saker att tänka på, på morgen. Det jag vet iaf, är att jag inte behöver vänta en evighet på livet. För livet är här och nu. Vilket jag är väldigt tacksam över.

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards