En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 7 september 2007

Av Frïday - 7 september 2007 21:38

Jag tänkte på en sak förut idag. Jobb. Som ni vet har jag skrivit ganska mycket saker om jobb.. Eller ja mer klagat på att jag jobbar för mycket. Men idag har jag kommit fram till en sak. (Smart Friday, smart!)


Att alla har vi på vårat jobb någon man inte föredrar (För att använda ett lite finare ord) att samarbeta med. Det finns ingen jag känner som inte skulle vilja ha bort den där felande länken. Och de vore ju jättebra om allt gick att lösa så lätt. Tills jag tänkte på, "tänk om den felande länken är jag?"


Om någon inte tycker om mig, och att jag skall flyttas på. Likadant när man säger att något är rättvist/orättvist. Om allt som jag tycker är orättvist försvann så skulle ju inte världen vara speciellt rättvis, eller hur? Pratar vi inte egentligen om mer eller mindre rättvist?


Säg; om du har en Ipod, och inte jag, så kan ju jag tycka att de är orättvist. Och då om den försvann, är de då rättvist för någon av oss? eller blir de varken eller för att ingen vet vad vi skulle sakna? Eller skulle vi kanske de?`


Jag vet att världen skulle bli betydligt lättare om allt jag tycker är rättvist vore sant. Då är de lättare för mig att skilja på rätt och fel. Om de hade funnits tydliga och raka reglar för vad som är rätt och sant. Skall man alltid följa sitt hjärta?


Är de som ordspåket säger, "Den ene mannens frälsare, är den andre mannens tyrann?" borde de då i detta avseendet bli "Den ena mannens rättvisa är den andra mannens orättvisa?" Klura på ni.


Över till något annat, som jag tycker är rättvist (just för att jag och Jennifer gjorde det. Men hade varit ännu mera rättvist om jag hade blivit utsatt för de) är att min namne fick 85 paket idag, för att hon snart fyller år!! ÅTTIFEM ni läste rätt, för att hon fyller år nästa vecka. Vi storhandlade på IKEA, och köpte där ibland värmeljus och toaborste, handdukar och massa annat smått och gott(?) som vi slog in, var för sig. Lade i en stor påse, och heja henne va mycket papper hon hade sedan i sin lägenhet. 85paket, de tog en tid att slå in.


Då kommer de till denna punkt. Är de rättvist att hon får så många paket? Det tycker jag, utsätt gärna mig för detta med, jag gillar (ÄLSKAR) paket.

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards