En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Frïday - 12 februari 2008 21:05

Det är min dröm att få ett sådant här pass. Då skulle min oduliga lön vara mycket dugligare och jag skulle bli en massa glad. Jag har verkligen blivit paint nörd. Även detta passa är designat i paint.. Haha.. Jag är beroende.. AAAAh.. kan inte få nog av paint. Tror ni detta passet kommer bli verklighet någon dag?

Av Frïday - 12 februari 2008 19:43

Idag när jag var på väg hem från jobbet med min tunga väska och matkasse (handlade mat på vägen hem) Så skulle jag gå upp och över gångbron så träffar jag en tant.. Ni vet en sådan där söt och ser allmäntvänlig ut, en sådan tant träffade jag.


Ja innan jag visste ordet av de så erbjöd jag mig att hjälpa henne med dramaten (shoppingvagnen för er som inte förstår göteborgska). Hon såg lite förvånad ut, men tackade ja. Så vi hjälptes åt, hon berättade att hon hade köpt loka på glasflaskor, och dom är ju otympliga att bära.


När vi kommit över bron gick vi åt varsitt håll, hon önskade mig en fortsatt trevlig dag och vecka innan hon vinkade och gick..


När jag traskade hemåt och upp för backen så gick jag och funderade på varför jag frågade om hon ville ha hjälp. För senast när jag åkte buss i helgen så kom de massa sur tanter på som gnällde på allt och alla, så därför envis som jag är gav jag inte min plats till en skruttig tant.


Men är de så att vi hellre gör vänliga saker för vänliga människor? Vem älskar inte tanter sådanna som tant Berg? (Lotta på Bråkmakargatans underbara granne.) Medan om vi ser ett riktigt surkart som man vet tänker "ungen borde veta att bara för att jag är gammal, så har jag rätt till allt."


Typiskt exempel; (full spårvagns hållplats)

Tant; Du måste flytta på dig, jag är gammal så jag har rätt att sitta där!

   

Sådanna kommentarer tar verkligen fram de där "Jag-vill-inte"-barnet inom mig. Jag måste ingenting, jag har lika mycket rätt att sitta där som tanten! När de kommer som ett påstående och inte som en fråga så har jag lite över. För då blir svaret nej. För hon vet inte om jag har ont i ett knä, höft eller kanske rygg. Och att bara anta att man är hel och frisk bara för att man är ung.


Men sedan finns de tanterna som ser så underbart snälla ut, á la Astrid Lindgren, och då vill man ge dom världen. Iaf uppoffra sin plats på bussen eller bjuda dom på en karamell.


Så är dom självcentrerade tanterna roten till allt ont, medan de tanterna som ler och inte tar något för givet, är som att vi träffat en liten del av Gud? Ja man kan alltid undra. Men mitt hjärta finns hos tant Bergaktiga tanter.. Viva la Godhjärtade-tanter

Av Frïday - 12 februari 2008 07:04

Nu är de en ny dag och de är snart dags att gå till jobbet, som ni kanske förstår så är inte detta en vanlig tid för mig att stiga upp på morgonen, så tror jag skall se till att lägga mig tidigare på kvällarna.


Morgonens dilemma;

Orka göra lunch/matsäck - Köpa där...


Ska iväg och bada med en alldeles massa barn. Vi ska iväg till Boråsbadet.. Men med tanke på att klockan är 07.05 och jag måste gå hemifrån om en 25 minuter så lutar de åt att jag köper något där faktiskt. Tar bara med mig en frukt och äter lite frukost här hemma. "Bra svar Friday, nu ska du bara leta fram dina badkläder"


Ett annat dilemma är att jag borde ta med mig min dator till jobbet idag, men jag vill inte ta med den till badhuset, så den få la stanna hemma idag då.. haha.. Stackars Tarzan (namnet på min dator).. men men klockan börjar bli mycket..


Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards