En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Frïday - 9 februari 2008 19:42

Idag har jag gjort en massa saker som jag inte gjorde när jag bodde här. Tillexempel så har jag varit på bio. Tillsammans med en tjejkompis som bor nere i Malmö. Och de var seriöst den minsta biosalongen jag varit med om. 45platser fanns de där. Helt galet, helt enkelt.


En annan sak som jag gjorde i Lund var att jag shoppade. De gjorde jag inte heller medan jag bodde där. För när man betalat hyran så hade man inte så mycket pengar kvar till annat faktiskt. Men hittade mig en del fynd. Som jag inte hade fått till de priset här hemma, så jag är glad.


Och ja vänner, jag vet att jag inte skulle köpa några skor, vilket jag inte gjorde heller. Men Marie gjorde, (tag tre för två, så hon tog två, och jag fick de tredje) de istället.. Väldigt praktiskt tyckte jag. Då jag är ett par 9cmare rikare. Åh dom är så himlans söta. Så dom ska jag ha på mig ikväll.


För första gången har jag även varit på systemet i Lund, och ska även iväg på min första fest i Lund. Lite underligt kan tyckas att jag bodde i Lund i ett år, party staden nummer ett, och jag var inte ute och festade en enda gång. Ganska logiskt egentligen;


  • 1, Jag valde bort alkohol under de året jag bodde där.
  • 2. Jag var jätte, jätteüberfattig så hade inte ens haft råd att supa.
  • 3. Jag hade inte haft råd att köpa sådanna ascoola och snygga kläder som jag har råd med idag.

Sedan var jag bara tvungen att gå in på subway och köpa mig en macka. Just för att den här i Göteborg ligger så himlans avsides att man aldrig hamnar där. Men gott vare iaf.


Det var f.ö galet mycket blommor som blommade i Lund. Gräsmattorna var fulla av gula och blå blommor.. Helt galet..

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards