En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under december 2007

Av Frïday - 25 december 2007 09:48

Hmm dom gör nog inte sådanna hära videos längre. Den är verkligen heludda med sina vändningar. Go Queen..



Av Frïday - 25 december 2007 09:30

Igår var de som sagt julafton. Men de kändes mer som att de var ens födelsedag. Visst jag fyller år på sommaren. Men de kändes ändå så. Julstämningen kom inte ens igår. Jag tycker de är skumt. Jag fick massa fina paket förstås.


Ja nu är de snart frukost här, och sedan skall jag till stan och träffa Jennifer

Av Frïday - 24 december 2007 10:26

Nu är de jul, här i vårt hus. Julen har kommit, hopp tralltall la laa... Men STOPP!! Vänta lite.. jul i vårt hus? klockan är halv elva, och alla sover hemma hos mig. Inte ens tomten är vaken, aka pappa. Men de är väl dags för mig att gå upp och bege mig till duschen först..



Av Frïday - 24 december 2007 00:08

God Jul kära läsare.. puss på er.. Hoppas ni får många paket ni blir glada av.. Här är även en party tomte på skridskor =)


Av Frïday - 23 december 2007 23:20

Satt och snackade med en kille som är vegeterian going for vegan.. Men iaf.. så sitter vi och snackar om morötter, då jag tycker att morötter ska knastra när man äter dom..

 (lite skämt i mitten innan vi fortsätter)

"Vill du ha en mojot?"

"Aaah"

*tugga*

"Men den knastjaj ju inte"

"Nä, den äj jutten!"


När vi pratat om vad vegeterianernas motsvarighet till köttbullar är, så tänkte jag smart som jag är att de måste ju vara morotsbullar.. Men då tyckte han att de skulle vara morotslimpa (logiken får jag inte ihop).


Så fick jag svaret:

"Vi civiliserade grönsaksätare vet faktiskt hur man varierar tillagningen av morötter"

Då började Fridays kugghjul att jobba på högvarv. Vad kan man göra med en morot? I matlagningsväg nu vänner, tänk inte snusk som vanligt!

Man kan; koka, ångkoka, steka. fritera, grilla, flambera, ugnsbaka, hacka, skära, strimla, mosa, mixa, riva, skiva, färdigtuggad.. jo man kan göra mycket av de.. men man kan även (kall alt, varm) röka den, grilljera den, grava den. Eller skall man skiva den, göra mönster med pepparkaksformarna, och sedan göra något av ovanstående?


Men de bästa utav allt.. man kan lägga den i lut.. Så blir de en lutmorot! Haha Lutfiskens tid är förbi!! Undra om de funkar med surmorot? Istället för surströmming.. Alternativt är de det stadiet den kommer till... se skämtet längre upp på sidan...


Om jag som är en ovegeterian och ovegan, kan komma på så här många saker att göra med en morot.. Vad gör då en civiliserad vegeterian/vegan?


De roligaste tycker jag ändå, exempel på vegeterianskt julbord...

Istället för;

Grilljerad julskinka - Grilljerad kålrot (Bara jag som är klart skeptiskt?)

Inlagd sill - abugine inlagd i inläggningslag (Usch och tvi, *spotta*)


Tacka vet jag köttbullar och korv! Julskinka och revbensspjäll!


Om ni behåller brysselkålen och rödkålen, så blir jag inte alls ledsen.. God Jul =)


Ps. Min pappas logik och smarthet kommer in just här.. Pappa säger "Man kan klä ut sig till morot, låta som en morot (just här tappar han bort mig i sitt resonemang.. hur f*n låter en morot?) så kan man locka till sig kaniner. Då kan man äta upp dom!!"

Av Frïday - 23 december 2007 22:26

Idag har jag inte haft så mycket att göra som jag trodde jag skulle ha. Men nu är de snart jul. De är inte många timmar kvar. Jag känner de i magen. Men jag vet inte riktigt vart min julstämning är.. Får kanske leta efter den? Undra om man kan söka på julstämning på Eniro.se?


Din sökning på julstämning gav tyvärr ingen träff.


Jag tar de som att man inte kan söka på Eniro... hmm Google då? dom säger att de som Google inte vet är inte värt att veta.


Men där fick jag bara en massa bloggar till svar.. Men vad hjälper de mig att försöka hitta min julstämning om jag bara kommer in på bloggar som handlar om att dom försöker hitta den? Kanske är de julstämningen som är min Graal?

Av Frïday - 23 december 2007 20:01

Imorgon är de jul.... Nu skall de göras godis =)

Av Frïday - 23 december 2007 13:49

Jag funderade på en sak häromdagen. De där med Jesus.. Han föddes ju morgonen den 25 och vi firar den 24.. Men då kom jag på den fiffiga idén att samma borde gälla oss. Jag tycker att man kalasar för lite. Så om man då dagen innan sin födelsedag firar att man är inne på sista dagen på de året, och dagen efter firar sin födelsedag och början på ett nytt ålderstal. De betyder, dubbelt så många presenter.. Eller betyder de bara dubbelt så mycket baksmälla?


Haha jaja.. Nu skall jag fixa med en massa saker. För i morgon är de jul =)

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards