En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 7 december 2007

Av Frïday - 7 december 2007 23:34

RASCAL FLATTS
"My Wish"

I hope that the days come easy and the moments pass slow,
And each road leads you where you want to go,
And if you're faced with a choice, and you have to choose,
I hope you choose the one that means the most to you.
And if one door opens to another door closed,
I hope you keep on walkin' till you find the window,
If it's cold outside, show the world the warmth of your smile,

But more than anything, more than anything,
My wish, for you, is that this life becomes all that you want it to,
Your dreams stay big, and your worries stay small,
You never need to carry more than you can hold,
And while you're out there getting where you're getting to,
I hope you know somebody loves you, and wants the same things too,
Yeah, this, is my wish.

I hope you never look back, but ya never forget,
All the ones who love you, in the place you left,
I hope you always forgive, and you never regret,
And you help somebody every chance you get,
Oh, you find God's grace, in every mistake,
And you always give more than you take.

But more than anything, yeah, and more than anything,
My wish, for you, is that this life becomes all that you want it to,
Your dreams stay big, and your worries stay small,
You never need to carry more than you can hold,
And while you're out there getting where you're getting to,
I hope you know somebody loves you, and wants the same things too,
Yeah, this, is my wish.

My wish, for you, is that this life becomes all that you want it to,
Your dreams stay big, and your worries stay small,
You never need to carry more than you can hold,
And while you're out there getting where you're getting to,
I hope you know somebody loves you, and wants the same things too,
Yeah, this, is my wish.

This is my wish
I hope you know somebody loves you
May all your dreams stay big

 ----------

Amen mina vänner, Halleluja!


Av Frïday - 7 december 2007 21:56

När jag kom till jobbet idag, så fick jag höra att en av de boende hade gått bort. De hade hänt i morse visserligen. Jag jobbar på ett äldreboende så de är ju inte ovanligt att de händer.


Min jobbarkompis (som är ordinarie och utbildad undersköterska) frågade om jag och den andra tjejen vill gå in. De var inte första gången som jag besökte en bortgången person. Men de är en alldeles speciell känsla man får. De är en slags värme man fylls av när man ser personen utan en endaste rynka. Utan beskymmer. Blek och alldeles slät.


Jag strök handen över den dödes hand. De kändes märkligt. De var kallt, men inte som i kallt som när vi fryser. De är en annorlunda känsla av kyla. Blommorna i händerna, de svala rummet. Och solen som lös in. I de ögonblicket kändes inte döden skrämmande. Bibeln låg bredvid sängen, och ett ljus var tänt.

Vila i frid, min vän.

Av Frïday - 7 december 2007 00:15

Vi pimpade pepparkakshus på Ungdomsgruppen idag...

Detta vackra hus byggdes av Mig, Sandra och Oscar. Visst är de vackert.. haha fråga inte.. och ja, de ser ut som någon har spytt en massa whiterussians på den ^^ Sedan ska jag tillägga att de GULA är VITchoklad.. haha..  Skall tilläggas att de är blod, svett och tårar som vi lagt i de hela.. eller ja, kanske inte så mycket blod, svett och tårar som slem.. Jag skyller på Oscar,... han och Sandra skyller på mig *ser oskyldig ut* BTW vi skall lotta ut detta, och 4 till, nästa vecka när vi har sista ungdomsgruppen för året.. Och nej, de fanns ett hus som var snäppet värre än vårat..


Och tre som var snyggare.. ^^

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards