En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 6 december 2007

Av Frïday - 6 december 2007 22:53

Ungdomsalpha, de är då en grupp unga träffas, dricker kaffe/te (eftersom de är i kyrkan) samt att disskutera teologi, och annat som berör. Där man pratar om sin tro, och får dela med sig. Vilket kan vara svårt i samhället. Måste man verkligen tagit ställning om homoäktenskap? Skall kvinnor få vara präster? Vad säger Bibeln egentligen om nådegåvor?


Vi behöver vara minst tre. Dock säger Jesus, "där två eller fler träffas i mitt namn, så finns jag mitt ibland dem"


Då vi tar reda på saker ihop, pratar, skrattar, disskuterar, inspirerar och berör. Vi har även en kort andakt med bön. Med start våren 2008 =)


Någon som är intresserad? Hör av er =)


ps. man måste inte vara troende. Bara accepterande och nyfiken.. Se de som en fördjupning i kristendom, och i livet. ds

Av Frïday - 6 december 2007 14:45

Sitter på jobbet just nu och väntar på att kören skall sluta så att jag kan få baka pepparkakor.


Låten(?) Spider-Pig förföljer mitt liv just nu, inte ens på jobbet är jag säker.


Julkort - pepparkakor - pepparkakor - julkort. Undra vad jag skall basa för?


Ungdomsgruppen skall ikväll leka frys samt bygga pepparkakshus!

Av Frïday - 6 december 2007 08:34

Nu är de en ny dag igen. Torsdag morgon och regn. Skall snart till jobbet, börjar jobba om en timma uniefär. Lite plus/minus så.


Har en lång dag framför mig. Massor som måste fixas. Och ska jobba i morgon och på lördag med.. Sedan blir de extra pill på söndag. Jag åker ju till Kiel på måndag med, med Linda.


Idag måste jag fylla i mina arbetstider, så jag får betalt i slutet av månaden. Jag tycker om att få lön, så de är nog en bra idé. Får lön från äldreboendet med, eftersom jag hade semester dagar kvar att ta ut. De ska bli lite trevligt.


De är även dags att söka jobb, eftersom jag har ett vikariat som går ut efter nyår. Så om någon har ett jobb att erbjuda så är jag tacksam.


Hej så länge

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards