En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 25 november 2007

Av Frïday - 25 november 2007 18:54

(18.54) Årets pepparkakshusbygge är i full gång. Sockret smälter på spisen och bitarna är framtagna ur paketet. Och hör och häpna, än så länge är allting helt.


(19.00) Sockret är smält.


(19.15) Huset är ihop satt. Ett missödehände. Skorsstenen har brutit ena tassen. (Brorsan tappade den på golvet, lillasyster får pussla ihop den)

Annars är huset snett och vint som de tydligen skall bli när man gör pepparkakshus. De sa mamma iaf. Nu kommer den roliga delen. Dekorera=)


Så här ser de ut nu iaf. Nu skall de börja att Pimpas ;)


(19.30) Nu är kristyren klar, så nu kan jag börja med pimpandet.





Nu är de pimpat och klart. Och eftersom jag är jag, och aldrig något som skall gå lätt till, så är andra kortänden på huset så de är lagat av kristyr och nonstops. Haha (Friday du är en klant, och så många svordomar som du använde då, har du inte ens använt på hela året.) Här i höret av huset ser ni även när spritspåsen gick sönder.


Några frågor? Eller tillägg? Skriv gärna och kommentera mitt mästerverk! (Lägg märke till istapparna som jag gjort med haha)





Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards