En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 12 november 2007

Av Frïday - 12 november 2007 18:17

I vinden hörs rösten.

Han som säger till dig att gå.

Du har fått ett uppdrag.


Visa världen sanning.

Ha kärleken nära.

Tron tänder hoppet.


Vinden vars färger ögat kan se.

Orkanen som tar tag i sanden.

Ljuset som ändå lyser klart.


De finns en källa.

Dit jag går varje dag.

Den drar mig närmre dig.


Nu skall jag ta mig tillbaka.

Förvandligen är oändling.

Men jag ber dig att förlåta mig.


Där uppe lyser stjärnan.

Led mig.

Se mig för den jag är.


Inte bara jag som vill ha styrkan.

Ingen vill känna pressen.

Visa mig styrkan.


Ta mig till ditt inre.

Släpp mig fri.

Jag är din.


Av Frïday - 12 november 2007 13:31

Detta skriver jag till dig som känner oro.

En oro av att inte duga, oron att inte veta vem man är.

När allt känns tungt och jobbigt.

När oket på dina axlar blir tyngre och tyngre.

När man sitter fast som i kvicksand.

Ju mer du kämpar, ju längre ner hamnar du.

När du känner att ingenting är värt.

Då skall jag visa dig himlen. Då skall jag visa dig paradiset. Då skall jag visa dig kärleken. Då skall jag visa vem du är. Då skall jag visa dig tillit.


Jag ber till Herren om styrka. De jag känner då är att situationen blir jobbigare. Varför blir de så? Vi måste tänka på vad de är vi ber om. Om jag ber Herren om styrka, hamnar jag inte i en situation då, där jag kan visa prov på min styrka? Där jag kan glänsa i styrkan och i kraftern från Fadern?

       De är svårt. Men nåden finns där.

Fotspåren i sanden. En väldigt stark berättelse. Jag har tidigare berättat om mina referenser till den historien. Och när den berättelsen tog form i mitt egna liv. När jag blev buren av kärleken.


 se; http://agent-friday.bloggagratis.se/2007/09/#274105



Av Frïday - 12 november 2007 10:51

Idag känner jag mig astuff. Eller egentligen känner jag mig mer som en överkörd hamster. Men de har inte med de att göra utan mer vad som har hänt idag. Jag fick ett brev (Wow Friday, va cool du är som får brev) men jag fick brevet från RockBaren. Haha, jag har tydligen blivit stamgäst där. De är ändå coolt. Eventuellt tragiskt för att jag är där för ofta(?)


Slippa stå i kö är alltid gött i vilket fall. Mohihihihi..


Party on rockers!

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards