En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under oktober 2007

Av Frïday - 4 oktober 2007 12:26

Jag har bestämt mig för att ta min arbetskompis pass på söndag,så får jag söndagen ledig nästa helg, då jag egentligen skall jobba. De är ganska så bra att göra så, annars låser man ju hela dagen för jobb.


Idag är de ju förövrigt kanelbullensdag. Jag har en kanelbulle, men jag har inte ätit den än. Men iaf, andra roliga saker som händer nu de närmaste är att i morgon skall jag på arbetsintervju. Senare på kvällen skall jag ut. Lag.ördag ska jag på bio och söndag jobba. Lyckliga jag.



Av Frïday - 4 oktober 2007 11:22

Det finns två låtar som har inspererat mitt liv. Den första låten är "Jag är" som Lasse Holm har skrivit. (Tror de är Tommy Körberg som spelat in den) och "Don't give up" Med Josh Groban. Att man kan författa sådanna texter är enormt.


"Jag är den du gör mig till, jag är den som stannar om du vill. Ett liv nära dig, en längtan efter närhet. Och för att du är, är jag."


och


"Everybody wants to be understood
Well I can hear you
Everybody wants to be loved
Don’t give up
Because you are loved

Don’t give up
It’s just the hurt
That you hide
When you’re lost inside, I
I’ll be there to find you"

Vackrare änd de orden kan man nästan inte finna. Inte jag iaf. Att de finns den där personen som hör mig och ser mig i alla situationer. Jag tror faktiskt att de finns såndanna personer som ställer upp så kärleksfullt och villkorslöst. Jag hoppas att jag är en av dom.


Att få vara den man är. De är väl ganska så svårt? Många talar om att man inte vet vem man är, att man inte känner igen sig i de man gör. För de är inte "jag." Men om du vet vem du inte är. Borde inte motsattsen vara du? Eller är de för enkelt?


Jag vet vem jag har varit, jag vet vem jag vill vara. Jag vet till stora delar vem jag är. Men jag tror inte man kan känna sig själv fullt ut. Kan bara tala för mig själv, men jag blir förvånad över saker jag gör ibland. Och saker jag inte gör. Där finns alla förutsättningarna för att mitt liv skall bli ett stortkalas med partyhattar och tårta. Men vad gör jag? Glömmer och försummar? Inte skickar jag ut inbjudningskorten iaf.


Att känna viljan. Att se chansen. De gör vi ofta, men vi tar den inte. Är de pga rädslan av vad andra skall tycka och tänka? Vad händer om jag väljer fel? Om jag inte gör allt rätt? Skit i de, lev idag. Bara för att man gör ett misstag betyder de inte att du är värdelös, alla gör misstag (till och med jag! *skratt*)


Men för att komma till min poäng. Alla mår vi dåligt ibland. Och man vet aldrig vad man skall, eller kan säga till någon som tycker att livet suger. Men de är hårt både på den som är nere och den som försöker trösta då de känns förgäves. Men ha förströstan att de kommer att bli bättre. Acceptera och förlåt. Ge inte upp, för att du är, är jag!

Av Frïday - 4 oktober 2007 01:23

Idag var verkligen de äckligaste någonsin. När jag och två kompisar var på väg hem från stan så var vi tvugna att byta på Hjalmarbrantingsplatsen. Och till vår fasa och förvåning såg ví två personer, ett av varje kön, tillfredställa varandra. Hon på honom, han på henne, jag ni förstår, och hon var typ borta. Så jag ringde polisen, och som alla vet går de fortare att få beställa pizza och få den hemkörd innan polisen kommer. Men precis när jag skall få tala med en polis så kommer polisen och tar han om dom. Stöd Faktum, så de hemlösa har ett hem att ha sex i, och inte en busskur!


Sedan börjar jag och den ena av kompisarna (den andra hade hoppat på en buss) att snacka med en snubbe, en väldigt söt sådan från Länsmansgården. Han tog min msn, och jag lär se om han addar mig *skratt*

Av Frïday - 3 oktober 2007 11:17

Jag tänkte på en sak som sades på tv härom dagen. "Hur stort hus du än har, så kan du bara sitta på en stol åt gången"


De är ju väldigt sant. För vad vi än har så vill vi ha mer. Visserligen kan jag bara tala utifrån mig själv. Själv tjänar jag helt okej. Jag bor fortfarande hemma. Betalar lite hemma. Men de är allt. Sedan så känner jag mig nästan lite bortskämd och så då jag har råd att köpa de jag vill ha. Men de är inte direkt så att jag kan åka till Thailand bara för att jag har lust. Men iaf. Jag har levt på under existensminimum tills nu när de känns som jag lever i överflöd.


Vad skall man egentligen göra så alla får varsin stol? Om vi bara ser på Sverige, så finns de fattigdom här, de finns hemlöshet, de finns sjukdomar. Man behöver inte bege sig så långt för att se allt detta. Borde vi inte uppmärksamma detta mer?

Av Frïday - 2 oktober 2007 22:19

Senste veckans shopping.. dock inte i rätt ordning.


  • Joggingskor               - Löplabbet
  • 2par vantar               - Lindex
  • Strumpor            
  • Rosabandet         
  • Tiger Tjocketröja      - Shock
  • 2 linnen
  • 1 kavaj 
  • Plånbok 
  • 9½cm klackskor        - Sko punkten
  • 2 halsband                - Glitter och KappAhl
  • Höst/vinterkappa      
  • Diadem -
  • Ny telefon                 - 3
  • Mobiltbredband

Samt en hel del mat har de gått åt. Och offantligt många timmar på stan.


Jo men de är väl de tror jag. Kanske har glömt något. Men de spelar ingen roll. Jag är glad ändå. Skall väl inte shoppa nu på ett tag nu. Är de tänkt iaf.  Jag tror inte jag har shoppat så mycket och för så mycket någonsin.

Av Frïday - 2 oktober 2007 09:52

Imorgon så är de både jobb och utgång. Loke skall ju spela så de är klart man måste offra lite sömn för detta. (Fast Friday, du börjar ju inte fören 13, dagen efter.) Skall till stan idag igen. (Va ovanligt va?) Skall hjälpa en kompis att hitta en kofta, och jag skall väl kolla på småprylar.


De känns ganska knepigt. Vännerna har stadiga förhållanden, flyttar ihop i en egen mysig lägenhet. Jag känner en hel hög med sådanna. Själv är jag ju både singel och boende med mamma och pappa. Men de gör mig inte så mycket. För då hamnar pengarna inte bara på hyra och mat, utan smink, kläder och annat kul. Men de är väl dags att spara snart? (jo antagligen)


Av Frïday - 1 oktober 2007 21:26

Bara ett sådant skönt citat.. Värt att älskas!


"Laban vill också låta rysligt farlig men när han försöker, så kommer bara snällljud ut. Laban själv är däremot rädd när han vandrar ensam i de mörka korridorerna. Det är inte alltid så lätt att vara spöke när man är mörkrädd."

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards