En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under oktober 2007

Av Frïday - 23 oktober 2007 12:06

Fortfarande hemma och är sjuk. Var hos läkaren och jag har tydligen fått halsfluss. Så de blir att äta pencilin i en vecka.. Morgon och kväll. Kul för mig alltså. Sist jag fick de så var de med jordgubbssmak, nu skall de tydligen vara tabletter.


Så är de. Annars då? Jo annars är de helt okej. Har lite ärenden som jag skall försöka mig på att hinna med.


Imorgon är de tvätt och städ som gäller. Lagom ospännande. Men så är de. Sedan skall jag bli klar med mitt rum med. Hämta min cykel idag med.

Av Frïday - 22 oktober 2007 18:51

Gör detta musiktestet, och se hur duktigt och allmänbildad du är inom ämnet!


http://quiz.passagen.se/showQuiz.do?id=222


------------


Uppdatering 22:41


Testa även din gitarrist förmåga..


http://quiz.passagen.se/showQuiz.do?id=223

Mycket nöje

Av Frïday - 22 oktober 2007 16:39

Detta är en serie som jag tycker är väldigt underhållande. Det är en snubbe som heter Peter Dyamo som har skapat den. Jag tycker de är roligt med alla insikter man kan få när man läser den. Jag vet inte om han själv tänker på de. Den heter iaf Hokus och Pokus!


Det som jag känner här är att Pokus kanske inte är så dum egentligen. Frågan är om hon verkligen startar en ny religion eller är en ny slags Luther som vill förnya kyrkan, och dess tänkande. Länge har man lärt konfirmander om treenigheten*. Och detta kanske är ett nytt sett att se på just detta?


Förut har man sagt att Gud, Jesus och anden kan även tänkas som samma sak. Tillexempel vatten. Vatten kommer som ånga, flytande och som fast form (alltså is.) Men de som Pokus gör här är väl att mer nyskapande se på detta med kristendomen?


Spiritus kakao = Pulverform

Heligt chokladtomte = Fast form

Vår Fader och storfräsare Oboy = Flytande


Är detta egentligen så stor skillnad från vatten teorin? Kanske, kanske inte, eller så är de bara jag som svamlar bort. Men för min egna personliga del så föredrar jag nog hellre att tänka Gud, Jesus och den helige anden som något gott och smarrigt som choklad. Istället för vatten. Vanligt genomskinligt, smaklöst vatten.


*treenigheten betyder att Gud, Jesus och den heliga anden är tre olika versioner av samma Gud, som samtidigt kan gestaltas i tre olika former, bara är en och samma.

Av Frïday - 21 oktober 2007 21:27

Jag hittade denna bilden när jag letade runt bland bilder på google.se. Och funderar nämligen på om den är äkta. Om denna killen verkligen ser ut så här?


Visst vem är jag att dömma hur han serut? Men de kan ju verkligen inte vara hälsosamt. De ser ju tillochmed ut som huvudet skall lossna med hjälp av en explosion från kroppen (vilket iaf hade varit ganska roligt att se, á la cartoonstile!)


Men jag kan nu konstatera att jag inte längre har komplex för mina lår. *Host* Fast vad värre är väl, att denna mannen tycker sig inte heller vara snygg? Utan är precis som alla andra, påväg mot något "bättre"


Jo föresten, Fröken Nilsson! Ta hand om din karl! DFH!! Btw, riktigt sexiga kalsingar *grrr*


Bigger is not always better. Och i detta avseendet säger jag bara AMEN!!

Av Frïday - 21 oktober 2007 11:54

Jadu, vad de är som händer? Jo de är ganska så mycket de. Har packat ner mycket idag. De som innan var en hög är nu ett par stora staplar med lådor. De verkar som jag skall flytta nästa vecka. Men när de egentligen blir de vet jag inte. Men de skulle vara bra om de blir snart. Skall försöka packa ner så mycket jag bara kan av de.



Av Frïday - 21 oktober 2007 11:46

Allt är ett kaos. Allt. Du, jag, vi, alla!

Att inte se vad som verkligen händer.

Att fly bort från den verklighet vi skapat.

Då kaoset som brukade vara så låfngt bort,

Nu är så nära att man kan ta på de.


Allt är ett kaos. Allt. Du, jag, vi, alla!

När dagensfundering är,

Orkar jag med en dag till som denna?

Alla såras. Alla har ont. Vi har ont.

Borde man bara dela på sig?


Allt är ett kaos. Allt. Du, jag, vi, alla!

Vi borde prata. Men de är lättare att skrika.

De är lättare att inte låtsas om de.

Vill inte prata om de alls. mina känslor.

Varför får man inte bara vara ifred?

Av Frïday - 20 oktober 2007 16:35


Till och med min skylt är höstig!

Av Frïday - 20 oktober 2007 16:11

Bara en sådan dag när allt är kasst. Solen skiner, jag mår som en överkörd bäver. Fåglarna kvittrar, mitt huvud håller på att sprängas. De är lördag, och jag är ledig både idag och i morgon, min hals känns som de är en gremling som tar upp all plats så de är svårt att andas och att svälja.


Jag hatar att vara sjuk. Jag hatar att alltid bli sjuk när jag har en ledig helg. Det slår aldrig fel heller. De är svårt att äta och dricka. Huvudet känns som de är i en mangel och man vill bara gråta? Nja inte riktigt, men nästan iaf. Och samtidigt ha den känslan att "de är något jag har glömt"



Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards