En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av Frïday - 9 oktober 2007 23:20

Som ni ser så har jag blivit en rödtott. De syns inte så bra på bilden. Men de kommer ny bild snart där man ser bättre, hoppas jag. Men jag har inte klippt mig eller så, de fanns inte orken till.


Hare kalas :D

Av Frïday - 9 oktober 2007 22:08

Nu håller jag på att färga håret igen. Tröttnade på de gamla. Jag har inte hittat något som jag verkligen trivs med heller så. De kanske kommer? Blont är för tråkigt, svart är för tråkigt. Jag tror jag behöver massa färg och form och sådant. Kanske?


Varför skall de vara så svårt att hitta något man trivs med? Jag önskar ibland att jag var en sådan som hade samma tråkiga frisyr i 100år typ. Men vad vet jag? Nästa kanske är den som gäller? Heja mig och mitt lag iaf.

Av Frïday - 9 oktober 2007 10:50

En bild säger mer än 1000 ord sägs de. Men alla ser ju på en situation eller en bild i detta fallet med olika ögon. För ofta ser man kanske de man vill se med. Jag hittade en gammal bild på mig. Jag står vid en spegel. Men grejen är den, att många har trott att de är jag och någon annan, fasten de är jag båda två. Betyder de att jag har två alteregon, att jag uppfattas olika av olika personer och perspektiv?


Det jag vet iaf, är att ett mynt alltid har två sidor. Och samma är de väl med oss människor med? Att vi kanske är den samme, men uppfattas olika för världen?



Av Frïday - 9 oktober 2007 10:21

1. Värsta känslan?

Bli sviken av någon man älskar samt osäkerhet


2. Bästa känslan?

Kärlek, att känna sig behövd


3. Din första tanke när du vaknar?

Vad är klockan, kan man sova 5 minuter till?


4. Vilken ringsignal har du på din mobiltelefon?

Sandstorm tror jag


5. Har du någonsin varit kär?

Jo de har jag allt varit.


6. Vad har du på väggarna i ditt sovrum?

Bokhyllor, tavlor och planscher


7. Vad har du under sängen?

Skor och hattar, ett antal dammråttor finns nog där med.


8. Ser på?

Tv, och söta pojkar


9. Lyssnar på?

Hårdrock och metal


10. Skriv nått smart!

Hade jag gått dit jag aldrig gick, så hade jag fått de jag aldrig fick!


11. Om du fick träffa vem du ville död eller levande, vem?

Jesus eller James Dean, svårt val *skratt*


12. Vad stod det i ditt senaste mottagna SMS?

Vi ska ha en romantisk dag och äta glass hela dagen. Nä men kanske en filmkväll eller en Bio eller nått! Puss puss


13. Vad vill du bli när du blir stor?

Framförallt vill jag vara lycklig!


14. Hur skulle dina vänner beskriva dig?

Beror väl på vem av mina vänner man frågar. Men förhoppningsvis är jag kul att umgås med *skratt*


15. Vilket är ditt lyckligaste ögonblick?

Det som var mitt lyckligaste förut, är jag inte säker på om de är mitt lyckligaste nu. Så jag låter frågan stå öppen tills jag kommit på svaret på frågan.


16. Vad skulle du vilja vara världsmästare i?

Egentligen ingenting, för då har man en massa krav och förväntningar att leva upp till. Och vill jag leva hela mitt liv baserat på andras åsikter, eller på min egna självförverkling? Om jag måste välja så skulle de väl vara i musik, i sådanna fall.


17. Vilken kroppsdel klarar du dig utan?

Blindtarmen? De är väl de ända man kan klara sig utan nästan?


18. Vilken superhjältekraft vill du ha?

Jag skulle vilja kunna flyga, de hade varit praktiskt. eller kunna ha guldbyxor, att varje gång och tar ner handen i fickan så finns där en ny tusenlapp *skratt*


19. Vad är du beroende av?

Skor och kärlek


20. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?

Jadu, de skulle nog vara en snygging, så jag slapp vara ensam. Eller en hellikopter så när jag får tråkigt så kan jag åka och hämta en polare att ta med mig till ön. Som självklart heter Kurriduttön *skratt*

Av Frïday - 9 oktober 2007 08:25

Min mage låter som ett avgrundsvrål. Att jobba igår var ingen hitt. När jag kom hem så låg jag i sängen och tyckte synd om mig själv. Halsen känns fortfarande dum. Men de blir bättre.


Det som händer idag iaf är att jag skall först till ena jobbet, och sedan till andra jobbet. Och eventuellt till de tredje med så jag kan få ut min lön med. Måste göras innan den 10e, och de är den 9e idag.


Det som händer i veckan är; Sticky, jobb, träffa Alexandra och Jennifer, ev. gå på bio. Jobbar både lördag och söndag 7-16. Lagom kul, men de funkar. Den 5november går min anställning ut på äldreboendet. Och de nya jobbet tar fart.


Mitt liv har verkligen tagit en ny vändning den senaste veckan. De är skönt. Att känna lite lugn, harmoni och pirr.


Jag hade en läskig dröm inatt. Den var inte läskig i den meningen att jag blev skrämd, utan att de var så verklig. Och de gjorde mig äcklad. Jaja, hare gött tills nästa inlägg :)

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards