En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg under oktober 2007

Av Frïday - 19 oktober 2007 21:14

Skulle ut med flickorna idag. Men just nu mår jag så dåligt att jag inte ens kan prata. Är så fruktansvärt svullen i halsen att de finns inte. Har även feber. Är just nu hemma hos min syster och hennes sambo. Men dom är i Norge. Men skall snart pallra mig hemåt.

Av Frïday - 19 oktober 2007 09:26

Ibland funderar jag på de. Om Gud alltså. Han skapade kvinna och man, vilka båda är bra på sina sätt. Men efter en helg på stan och alla dessa karlar. Jag läste ett citat:


"Gud måste också vara bög, för annars skulle de inte finnas så många rövhål"


Men egentligen, tycker dom som jag anser vara svin, sig själva att vara svin, eller tycker dom de om mig? Jag har ingen aning faktiskt. Kan Gud egentligen ha en sexuelläggning? Det tror jag faktiskt inte, då de bara finns en Gud, så finns de ju ingen eller inget som kan vara sexuellt med Gud. Och varför behöver Gud de sexuella? Inte direkt så de är tänkt att skaffa barn. Det gjorde ju Gud ändå genom Adam och Eva.


Tillbaka till de här med att folk är rövhål. Jag tror verkligen inte att de är Gud som gör folk dumma i huvudet, utan folk gör folk dumma i huvudet. Vi gör alla misstag, till och med jag (Ja Friday, du är sååå ödmjuk!) Och om Gud då skapat dessa misstag? Det tror jag inte, vi har ju faktiskt vår egna fria vilja. Och om vi väljer att göra misstagen, så är de upp till oss. Men samtidigt tror jag att Gud finns där vid vår sida, och säger något i stil med "Var inte de där väldans dumt? Men hej, jag finns vid din sida och tillsammans skall vi ta oss ur detta."


Kontentan av allt är; Gud skapar människor, perfekta på sitt sett. Alla matchar inte varandra. Sexuelläggning spelar väl ingen roll? Och för att säga att Gud är bög, så säger man samtidigt att Gud är människa. Varken mer eller mindre än oss. Gud skapar kärlek, om den är mellan två av samma kön eller en av varje är väl skitsamma så länge man älskar varandra? Men hej, Gud är Gud, och vi är alltid rövhål!

Av Frïday - 18 oktober 2007 14:14

Då var de bestämt att jag skall åka på läger. Skall bli kul. Med barn mellan 8-12år. Sedan har jag fått lite mer jobb här på de nya jobbet. De känns skönt att få visa vad man kan, fasten man inte är så gammal. Men nu skall jag in och förbereda inför nästa grupp och hinna äta lite, innan jag skall bort till nästa jobb.

Av Frïday - 17 oktober 2007 15:13

Så himlans trött. Håller på att somna. Sitter och lyssnar på Mötley Cure i brist på annat med.

Av Frïday - 16 oktober 2007 22:40

Idag (förovanlighetensskull) har de varit en shopping-dag. Har varit med mina syskon nere i Ullared för att fynda. Och där var julen igång. Fasten de bara är mitten av oktober. De är läskigt. De är samma på IKEA där är de med juletider. Iof har jag shoppat julklappar idag... haha lite paradoxalt.


Sedan har jag köpt en massa bra och ha grejer med..

Idag har jag även varit på gymmet med två polare, vi togs kanske som lite oseriösa, men vi var kalasseriösa hela tiden. Vi skall bli starka, snygga och smarta =)

Av Frïday - 15 oktober 2007 23:30

Japps de är idag. Idag skall man blogga om miljön. Hur man skall hjälpa till för att stanna växthuseffekten? Här är några tips;


  • Andas bara varannangång, pausa ibland liksom.
  • Gå naken. Våga vägra använda kläder som görs på fabrik så de släpps ut en massa avgaser.
  • Plocka din egna bomull och sticka sedan en lång kofta ifall de blir kallt.
  • Ät bara gräs och halvförmultnade löv för att bidra till mindre giftiga gifter och bekämpningsmedel som besprutar frukt och grönsaker, och andra nyttigheter.
  • Bygg din egen kompost (kanske inte så populärt om du bor i lägenhet utan balkong)
  • Skapa din egna värme. Stäng av elementen och försök med mänskligvärme. Alltså idag får man gosa och mysa utav bara attan.

Detta är några tips till vad du som medmänniska kan göra för dig själv, din granne, och din värld. Du kan även rita en teckning och skanna in den på datorn för att sedan använda pappret till något annat, tillexempel;

  • Att tända brasan med.
  • Rita en ny bild på baksidan.
  • Isolera din vind med.
  • Rulla ihop till en boll och se om du kan kasta den ända till närmaste pappersåtervinning.

Ha en bra "blogga om miljön"-dag..


Detta läste jag i Metro för några dagar sedan föresten att man skulle

Av Frïday - 15 oktober 2007 22:56

Var på besök hos dom idag. (Friday, vare inte mer inkasstet från gatan och kaffet som lockade? Mest kaffet då?) Jo iof.. Men jag och mina två vänner fick iaf göra ett test (på 200frågor.. sjukt många!)


Jag fick veta att jag är skitdepremerad. (Friday, de var ens mer än vad jag visste!) och att jag blivit rejält sårad/bränd. (Men Scientologer, hallå! De har ju tillochmed Jesus blivit! Förrådd av sina vänner. Uppspikad på ett kors. Heja hans lag.) Men om jag blivit bränd? Jo de har jag. Men de har väl alla? Är inte de en naturlig del av livet?


Jag fick höra en hel del. Och kom in i en disskussion. Och dom sa att de kan bota min dysleksi. (Spännande tycker kanske ni, men sedan så jämnförde han mig med Tom Cruise.)

Av Frïday - 14 oktober 2007 20:57

Nu borde jag gå och lägga mig. Hänt mycket idag. Iaf på de tankemässigt då. Ibland borde man ta ett par timmar att bara tycka och tänka i sin ensamhet.


Tystnad, saknad att vara behövd. Just nu kan jag inte klaga på känslor. Dom finns ju alltid där. Acceptera, glömma, hjälpa, finnas, andas.

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards