En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Frïday - 16 februari 2011 13:02

Tänkte häromdagen på att kanske rensa lite skallen, de hade varit praktiskt tänkte jag, att bara glömma bort vissa saker som man nödvändigtvis inte vill komma ihåg. Men de är ganska fräckt ändå för nu kan jag inte komma på en endaste sådan händelse som jag skulle vilja glömma bort, så jag har väl gjort ett bra jobb? Eller?


De är intressant att se hur vissa saker triggar igång minnet ibland. Saker som du trodde var glömt, så *POFF!* kommer de tillbaka av den enkla anledningen av att någon säger ett ord som du kanske förknippar med just den saken. Eller du känner en lukt eller du är på en plats. För tänk va jobbigt om man hade tillgång till all information i huvudet hela tiden, skulle man inte bli lite koko då? Ibland har jag problemet att tänka på två saker samtidigt, jag vet inte om detta är ett vanlig förekommande grej, eller betyder de att jag är stressad för att jag inte kan tänka på en sak åt gången? Eller är jag helt enkelt koko för att de borde vara omöjligt... Fast de är ju inte omöjligt, för jag gör du ju... Hur som...


Just igår fick jag en sådan där "minnet-kommer-tillbaka-med-fullkraft-nästintill-aha-upplevelse!" och de var egentligen inget viktigt, men jag har gått och grunnat på vad en snubbe hette som en kompis till mig träffade på krogen för ett tag sedan, totalt sjukt oviktigt egentligen, för ja, han var en rätt så mysko kille *skratt* Och igår slog de mig igen va han hette. Han hette Roger kan tilläggas, inte så viktigt kanske. Men de slog mig av den enkla anledningen att busschaffören igår hette Roger (och genast kom "fågel Roger sången tillbaka!)


Jag har väldigt lätt att fastna i mina tankar, som att jag blir uppslukad av en helt annan värld. Jag tycker de är rätt så spännande hur man nästan kan försvinna ur medvetet för att glida över i en sorts meditation. Jag tror även de är där som jag tänker som bäst, eller jag ser allt lite klarare, kan lägga fram olika idéer och tankegångar för mig själv, se mönster och lite allt möjligt. Oftast är jag på bussen när jag kommer in i dessa, vilket har gjort mer än en gång att jag glömt att gå av, eller glömt att gå på bussen för jag stirrar rakt fram i ingenting och inte har koll på omvärlden. De värsta är ju om man gör de samtidigt som blicken fastnar på någon... Lagom pinsamt när man inser att man nästan stirrat ihjäl personen i fråga. Jag kan även komma in i denna sinnesstämning när jag tränar eller dyl. De är väldigt bra, eller jag tror de, vettekatten om de är sådant som gör att folk tror att man är galen, eller om de är de som får mig att hålla kvar förståndet.


Synd bara att man inte kan skapa mappar medvetet i sin minnesbank, de hade varit praktiskt, så man bara kunde blundat, gått in i hjärnan och öppnat rätt fack. Fast å andra sidan, undra hur ofta man kommer fel sortera! HAHA! Titta bara på datorn när man gjort olika piffiga mappar, tanken var god men når fortfarande inte riktigt hela vägen. Ja, låt mig säga såhär, mina tankar är väl väldigt mycket som när jag skriver. En del är vettigt, en del är ordbajseri. Men de är lite roligt nu när jag har gått tillbaka ett par år i bloggen och sett hur jag har uttvecklats både skrivmässigt och i mina tankegångar. Man kanske blir äldre även i sinnet och inte bara på pappret som man känner ibland. Jag kanske har fyllt de åren med liv och kunskap iaf... Haha fräckt! :D


Av Frïday - 16 februari 2011 08:13

God morgon!


De verkar inte som de spelar någon roll om hur mycket jag gnuggar mig i ögonen för jag verkar inte vakna speciellt mycket mer ändå! Men men, borde röra rumpen ur sängen, lägga till de där låtarna på min vackra(!) mp3 och gå upp och packa gymväskan. Träning efter jobbet idag baby! Försöker få igång träningen igen efter ett alldeles för långt uppehåll, men hejja hejja mig!


Målet är ju att i början av maj kunna springa 5km utan att dö, och sedan 10km i september utan att dö, eller få sådan där fräck träningsastma eller så för att man är lite väl otränad. Så de har inte så mycket med beach 2011 att göra, de är sådana fall mer ett plus. Och tro mig jag kommer gå till beachen med mage eller inte, för jag gillar att bada *haha* (eller så kanske de är beach VINTERN 2011! Haha!!! :D )


Jag har fått ett sådant där I-landsproblem som man kan få som vuxen. Vart ska jag åka på semester i sommar! Jag kommer att ha semester drygt 4-5 veckor och skulle vilja göra något, men vi får se, kanske väljer jag mer små semestrar iår och sparar en del pengar. För de är egentligen lite galet att jag får mer pengar när jag har semester iom semester ersättning och sådant jox än när jag är på jobbet med OA ersättning en helmånad (om de inte är läger eller liknande)


Och kommer få besök senare idag så jag kommer andvända detta att då hjälp med att ställa in min nya fina DVD! Bra grej! Så kanske vi kan kolla på film med... Vem vet =) Jag köpade Moulin Rouge igår (ber om ursäkt om jag stavat fel, men franska är inte riktigt min grej *haha* hade tyska i skolan!) jag gillar verkligen den filmen. En annan film som jag vill se, är Burlesk, någon som sett den? rekomenderar?


Hej hopp, lägga in musik på mp3, äta fruuuuu-kost och sedan hoppa iväg (snubbla ner) till bussen!

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards