En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Frïday - 18 februari 2011 23:27

 Saker som gör livet lite mer värt! <3



/Made by Friday

Av Frïday - 18 februari 2011 21:19

Du ser såren i mitt hjärta

Du ser längtan i min själ

Du får mig att fundera

på vad som händer sen


Jag lägger mig ner på stenen

Jag tar ett djupt andetag

Jag blundar och jag känner

kraften som gör mig till jag


Du tror på mig

Du ser mig, känner mig

Du håller min hand

och säger "vi finns"


Jag känner din energi

Jag känner mig fri

Jag vet att jag kan leva

dansa och skratta


Vi ger varandra...


Liv

Av Frïday - 18 februari 2011 21:15

För några år sedan så hade jag och en kompis en grej, vi skrev dikter utifrån samma tema. Sedan blev de inte så av någon anledning, men igår blev de så att de bestämdes att vi skulle göra de igen, efter att följande dialog utspelade sig på msn; (Sandras blogg kan du läsa här; http://ordentarplats.wordpress.com/ )


Friday - Du
Friday - jag har en ide
Friday - jag får sådana ibland
Friday - fast egentligen är de en ide som jag haft förr
Friday - som du har hört förr
Friday - som vi har genomfört förr
Friday - och uppenbarligen gillar jag att skriva ordet förr
Friday - skumt,
Friday - de låter roligt när man säger de om och om och om igen...
Friday - förr!
Friday - förr förr förr förr förr fööörr!!!! 
Friday - haha
Friday - anyway!
Friday - Förslaget är att kompis dikta igen!
Friday - Hej
Friday - :D

Sandra - alltså. Frida. har du glömt ta din medicin? :D 
Sandra - Ida hälsar! 
Friday - Hälsa Ida :D 
Sandra - och ja kompisdiktar gärna! 
Friday - men erkänn att Förr! <--- är ett roligt ord! :D
Friday - Okej, imorgon smsar jag ett ord, och imorgon så ser vi dikterna på bloggarna? :D

Sandra - okej! Ska göra mitt bästa!! :D Ida och Maria kommer att vara här typ hela dagen, men jag får väl stänga in mig i ett rum och skriva :D 
Friday - Eller så får dom i uppdrag att skriva dikt dom med? :D
Friday - tyst 10 minuter eller så! :D
Friday - och jag lovar att ordet inte kommer bli "förr"
Friday -haha
Friday - :D

Sandra - haha, ska se om jag kan övertyga dom :D 
Sandra - hahaha 
Sandra - vad bra! 
Sandra - och inte något danskt :;9 
Sandra - ;)* 
Friday - Gött, annars får du stänga in dig på toa!
Friday - haha lovar! :D

Sandra - will do! 
Friday - nu ska jag sova, så jag skriver ett smess imorgon =) 
Friday - sov gott, krama ida från mig och be henne krama dig från mig =)

Sandra - gör så! lycka till imorgon nu då ;) 
Sandra - kramkram! 
Friday - KRAM KRAM!
Friday - desamma sötnöt!


Och jag skickade ett sms till henne idag, och ordet vi ska dikta på, är Energi! Och nästa inlägg kommer vara en dikt, om just energi!

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards