En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 24 april 2011

Av Frïday - 24 april 2011 21:42

Jag har tänkt att börja med löpträning och tack vare iform.se så ska detta bli möjligt. Precis som man inte börjar med att springa ett marathon så ska jag följa ett program för att få ordning på de. Så man börjar smått och ökar succesivt under de kommande 12 veckorna. Vilket betydet att jag kommer kunna springa 5km dag 3 i vecka 28, dvs veckan innan jag går på semester. Sedan ser jag ju inget hinder i att lägga ner träningskläderna för att ta med dem på semestern heller. Så jag har redan lagt fram träningskläderna så de är lättare att komma ut imorgon. Sedan att vi snart har en stegräknar tävling gör inte saken mindre tävlingsam och motiverande. De är mitt första babysteg mot mina springande 5km. Och mot en kropp som kanske är lite mer anpassad för att springa. Så, imorgon ser ut såhär;

Vecka 1 - Dag 1/3
5min raskgång
1min jogging
5min raskgång

1min jogging

3min raskgång


Totalt; 15minuter... 

Imorgon får ni veta hur de har gått, heja gärna på mig!

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards