En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Frïday - 26 april 2011 22:51

Även idag vaknade jag med en grymmehuvudvärk och ringde till VC, dom sa att jag skulle komma dit mellan 9-11.30 och jag var där 10 men fick sitta och vänta tills närmare 11.30 innan de blev min tur. Fick en läkare jag inte haft förut, men tyckte mycket bättre om henne än den manliga som jag haft de senaste gångerna. Hon kändes stabil och bra och kändes som hon tog mig på allvar när jag berättade. 


Så jag har alltså haft huvudvärk nu i 9dagar. Hon gjorde x-antal neurologiska tester och kände på magen, knacka reflexer och sådant som läkare ska göra, för de står på deras lilla lapp, och så tog vi blodvärde och sänka, hade ett blodvärde på 136 och de ska tydligen vara bra och tempen låg på 37,2 så inget konstig där heller.


Slutsattsen var iaf;

  • att jag har stressrelaterad spänningshuvudvärk (fick värktabletter och rådet att stressa mindre, fortsätta träning, lättare träning om jag har ont för de lättar stressen och kanske gå på massage eller liknande.)
  • att jag har en lätt infektion i öron och hals, som försvinner av sig självt genom nässpray i tre (TRE!!!!) veckor... (Jag hatar nässpray) 
  • att jag ska undvika laktos produkter ett tag för att se om jag blir bättre i min mage.
  • att jag ska gå på en kur de närmsta 4 veckorna mot halsbrännan och de sura uppstötningarna som kommer i samband med stress. 

Ska träna imorgon, då är de dag två på spring delen dvs 2/36 och den dagen ser precis likadan ut som igår, så de ska nog fungera utan större problem.  


Annars har dagen börjat jättebra förutom huvudvärken, sedan gick de utför; så blev de läkaren, till min äckligaste lunch NÅGONSIN på gatuköket på Eketrä. Sedan kom jag till jobbet... 3000 saker att göra PLUS fotografering, vilket jag fick veta 5 minuter innan fotot (Frida var sådär halvnöjd!) Till en massa andra saker som inte gick som de skulle. Men sedan blev klockan 15.30 och då kom juniorisarna och sedan ungdomsgrupp och då mådde jag genast mycket bättre! HEJA er säger jag bara!!!  


Från gårdagens träningseskapader känner jag av de lite i vaderna men annars är de inte så farligt. Så de ska nog gå bra imorgon, kör på bandet, för ska till gymmet för annars är risken minimal att jag kommer ut imorgon igen... 


Nu blir de dags att sova, ska vara på jobbet snart igen... 

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards