En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 8 april 2008

Av Frïday - 8 april 2008 22:05

Tänkte på en sak. När man var lite, och inte tyckte om, låt oss säga morötter, så sa mamma alltid "du ska äta vad som bjuds." Vilket jag kan förstå, för de är inte så snällt att säga "nej jag vill inte ha, de är äckligt" om någon stått och lagat mat en hel dag.


Men hur ska man då ställa sig till vegeterianer som inte äter kött, för att dom tycker de är äckligt. Blir de samma princip där? Betyder de att varje gång jag ska på middag hos någon att jag säger "Jag äter inte bönor" för att jag tycker de är äckligt.


Att vara allergisk är en grej. Men att be någon göra specialkost för att någon tycker att något är äckligt?


Skulle de inte vara samma sak att säga åt en vegan/veteterian att jag gillar inte grönsaker, så denne personen fick laga något med kött? De tycker jag är rimligt iaf. Bara för att han/hon har uteslutit något ur sin kost, betyder de att jag måste göra de med?


Den som är vegan/veteterian har ju tagit ett aktivt val = Nej till kött. Men jag som är ovegan/ovegeterian har ju tagit ett var = Ja till kött. Borde inte de vara mer rättvist?

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards