En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 22 maj 2007

Av Frïday - 22 maj 2007 22:16

Springer på, tittar lite runt omkring.

Fokuserad till tusen. Blicken är stilla.

Håret de fladdrar i vinden.

Springa, springa! Hjärtat i halsgropen.
Blod, död, du var där, du såg.
NEJ, jag vill inte prata om det!
Fortare, fort! Jag vet att du kan!
Jag kan.
STANNA! Jag vill inte. Du får inte.
Vänta, måste knyta skorna.
Ingen tid? Jag har tid, jag är tid.
Dra mig tillbaka? Varför? VARFÖR?
Måste visserligen springa.
Knyta, spring, fortare!
STOPP!
Jag stannade, men bara lite.
MAMMA! Titta jag gjorde de själv.
Alldeles själv. Duktiga jag.
Springa, springa, springa, springa, springa.
Långsammare, någon håller fast mig!
Hjälp! Men vad kan jag göra?
NÅGOT! Engeri = pluspol = minuspol
Låter bra, ingen förstår mig.
Batteri. Nya. Jippi. Kan fortsätta.
MAMMA jag springer.
Titta fort, fortare, fortast.
Men bara en sekund i taget.
Inte en halv, inte två, utan en.

Av Frïday - 22 maj 2007 19:15

Tro de eller ej. Men jag lyssnade faktiskt på mitt egna råd. Jag skall nog börja lyssna till mig själv och mina känslor. Fast kanske mer ta mig tiden till det. Är fruktansvärt stressad just nu. Massa saker som händer hela tiden. Stress, stress, stress.


Innan Berlin på söndag;

  • Städa, Växla pengar, Handla, Laga mat.
  • Tvätta, Springa, Fixa presenter
  • Morsdag firande. Skickar upp en till henne.
  • Konfirmander dop, skriva en låt.
  • Jobb, Jobb, Jobb, Jobb, jobb, jobb, jobb, jobb och åter jobb.

Bah, Uscha va allt skall va jobbigt


Av Frïday - 22 maj 2007 07:56

Nu känns de sådära halv kul att gå till jobbet. Ni vet man har inte varit där på länge och så brukar de alltid börja med en utskällning för att de är något man har glömt. Sedan kommer nästa utskällning vilken är att dom inte har kunnat få tag i en när man har varit borta.


(Om jag inte hade vetat bättre så hade jag trott att när man har semester så behöver man inte oroa sig om jobbet eller dyl. Inte heller att man va tvungen att svara i telefon. För själv tar jag aldrig med mig telefonen när jag åker utomlands)


Så här tror jag att dagen skulle kunna se ut:

  • Personalmötet (de har vi varje tisdag morgon)
  • Snack med studentprästerna, och får pengar. (handlade i Taizé för dem)
  • Drakens kontor. -Utskällning (ant för nått jag inte ens vet nått om)
  • Lunch (en sak är säker, att jag äter hemma idag!)
  • Skall se om jag kan hitta lite småsaker som jag behöver.
  • Sommarkonfirmandgruppen. (ant händer de något knas här med, gör de alltid)

Dagens råd; Var ko-lugn, att man blir frustrerad och arg hjälper inte. Du har mer kontroll om du kan behärska dina känslor och hålla dig till fakta.

(Nu skall jag bara försöka följa de idag med, önska mig lycka till.)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards