En lïten del ur en fundersam hjärna!

Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Frïday - 25 juni 2008 11:19

Nu är jag tillbaka från min resa. Resan har gått bra och jag är inte skadad. Om man inte räknar två knasiga bett från två konstiga tyska insekter, men annars är allting lugnt. De är skönt att vara hemma igen och fått sova i sin egna säng, även om lyckan inte varade så länge. Så, vad är de då som har hänt? Jag har skrivit ner lite kortfattat varje dag. Iaf under Polen-Tysklandresan.


17 Juni


13:45 Sätter mig i bussen. Massa människor här, och kan namnet på 5 av 41, de känns sådär. Men de ska bli roligt ändå, att få lära känna så mycket nytt folk.


15.00 Resan är i fullgång, jag är redan uttråkad. Sitter och kollar på serien "How i met your Mother" och fnissar/halvsover.


15.30 En timmas paus i Halmstad. Känns inte direkt som vi har kommit något vart, men okej...


19.30 Vi är nere vid färgan i Karlskrona. Den ska avgå 21.00


21.30 Ätit kyckling och potatis, lagom ointressant att veta kanske. Och delade hytt med 3 små flickor. Det var onekerligen intressant.


23.45 Läste lite ur "Broder Roger - i Taizé" av Katryn Spink och fastnade för ett citat som Roger sa; "Om vägen finns, så börja själv, och lova att gå den"  Och vad betyder då detta? De kan betyda olika saker för olika människor skulle jag tro. Men detta för mig var mer eller mindre ett uppvaknade för vad de är som jag egentligen ska göra. Eller ja, jag har vetat de ganska länge, men de kom som ett klartecken. Andra tankar;

  • De är flera tankar och funderingar som går igenom huvudet på mig. De är väl egentligen inte heller så ovanligt
  • Jag tror att denna resan är bra för mig. Att hinna vara lite själv och hinna tänka och reflektera över saker och ting.
  • Jag märker även hur ovant de är att skriva med en vanlig penna. Samt att jag märker tydligt att min handstil är förskräcklig!

Jag skriver ner dag två lite senare under dagen.

Presentation


En blogg om vardagsbetraktelser, träning, fest, jobb och vardag...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på Gud?
 Ja
 Nej
 Tror på något, men kan inte säga vad.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om du har något att säga =)


Ovido - Quiz & Flashcards